|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۰
کد خبر: ۵۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: راوی گران کاروان های راهیان نور از میان پزشکان انتخاب و راوی گری به آنها آموزش داده می شود.
محمد علیپور یکشنبه در نشست مبادله تفاهم نامه بین دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: نقش علوم پزشکی در دوران دفاع مقدس نقش بی بدیلی بوده است و تا زمانی که خوزستان ماندگار است باید این ایثارگری ها به آیندگان منتقل و ماندگار شوند.

وی با بیان اینکه در این مسیر دو حوزه آموزش و بهداشت باید مورد توجه قرار گیرند، افزود: راوی گران کاروان های راهیان نور را می توان از میان پزشکان استفاده کنیم و با آموزش راوی گری به این قشر از ظرفیت آنها برای روایت دوران دفاع مقدس برای کاروان های راهیان نور بهره برد.

علیپور گفت: در تلاشیم سه کار در این تفاهم نامه انجام شود که نخست سابقه تاریخی دانشگاه را در خود دانشگاه به وجود آوریم و دیگر تهیه محتوای باغ موزه خوزستان است که این باغ موزه در حال طراحی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: همچنین در بخش دیگر که در حوزه بنیاد حفظ آثار است استفاده از این محتواها در رده های بالاتر کشوری و مرکز است.

وی در خصوص درنظر گرفتن دو واحد درسی با عنوان بهداشت رزم اظهار کرد: این واحدها باید در نمره دانشجو لحاظ شود و موضوعات دفاع مقدس در پایان نامه های دکتری مدنظر قرار گیرند.

علیپور بیان کرد: همچنین بر اساس این تفاهم نامه خدمات بهداشتی و درمانی به کاروان های راهیان نور ساماندهی شود و آموزه های پزشکی برای ارایه به زایران کاروان ها به ما داده شود که در قضیه از آن استفاده شود.

مصوبات تفاهم نامه بین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شامل تهیه فیلم هایی از روند فعالیت های جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس، دادن امتیاز فرهنگی به پزشکانی که قادر به همکاری در زمینه حفظ آثار دفاع مقدس هستند، ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به کاروان های راهیان نور و درنظر گرفتن واحد درسی با عنوان بهداشت رزم در دروس دانشگاهی علوم پزشکی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین