|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۲
کد خبر: ۵۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
دبیرعلمی همایش فقه هنر گفت: هنر در جامعه امروز نیازمند پژوهش های فقهی است تا پاسخگوی نیازهای بشری باشد.
حجت الاسلام ابوالقاسم علیدوست در جمع خبرنگاران به مناسبت برگزاری همایش ملی فقه هنر اظهار داشت: در حکومت اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هنر نیازمند پژهش های فقهی بود که متاسفانه در این عرصه فعالیت های گسترده ای صورت نگرفته است.

وی افزود: برخی از علما و فقها در عرصه هنر از دیدگاه فقه وارد شده اند و تحقیقاتی انجام داده اند ولی این موارد پاسخگوی نیازهای جامعه امروزی نیست.

علیدوست ادامه داد: تحقیقات فقهی باید از یک طرف به هنجارهای فقهی و ضوابط فقه بپردازد و از طرق دیگر ناظر بر حوادث و پاسخگوی نیازهای فطری و غیر فطری بشر باشد.

وی با اشاره به اینکه هنر یک پدیده فطری است که در درون انسان ها وجود دارد گفت: هنر باید با پشتوانه فقهی در جامعه کاربرد سازی شود تا افراد بتوانند از آن در شرایط مختلف بهره مند شوند چرا که حکومت ما یک نظام جمهوری اسلامی است.

دبیرعلمی همایش فقه هنر افزود: برگزاری همایش فقه و هنر با هدف بارپژوهی در عرصه فقه هنر است تا بر اساس نیازهای زمانی و مکانی مورد توجه محققان و علما قرار گیرد.

وی ادامه داد: این همایش با فراخوان موضوعات مختلف از جمله روش‏ شناسی فقاهت هنر، بررسی آثار هنری برخاسته از نصوص شریعت در تاریخ و تمدن اسلامی، بررسی زمان ‏مندی احکام منصوص هنر، گستره شریعت و هنر نسبت به هنر و تقسیم آن به هنر اسلامی و غیر اسلامی به بازپژوهی محققان در عرصه فقه و هنر می پردازد.

همایش ملی فقه هنر در زمستان امسال به مدت دو روز در تهران و قم برگزار می شود و پژوهشگران و صاحب نظران برای شرکت در این همایش می ‏توانند مقالات خود را به آدرس الکترونیکی FEQHEHONAR@CHMAIL.COM ارسال کنند یا بر روی صفحه مجازی همایش در وبسایت مدرسه اسلامی هنر به آدرس http://feqhehonar.isoa.ir بارگذاری نمایند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین