|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۱
کد خبر: ۵۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
'ژان موریس ریپرت' سفیر فرانسه در روسیه گفت: روسیه بخشی از اروپاست و اتحادیه اروپا برای حفظ امنیت بین المللی در سراسر این قاره، به همکاری با مسکو نیاز دارد.
ریپرت در گفت و گو با روزنامه 'RBK' چاپ مسکو گفت، وی از اینکه روسیه بتازگی همکاریش را با کشورهای غربی بویژه در زمینه های آموزشی و علوم کاهش داده است، خرسند نیست.

وی افزود: این روزها جهانی شدن به سطحی رسیده که روس ها باید این موضوع را درک کنند که جهان بدون اروپا معنایی ندارد. روسیه و فرانسه صدها سال همکاری داشته اند و تحت هیچ شرایطی این سنت نباید متوقف شود.

این مقام فرانسوی گفت: مواردی از جنگ بوده است، اما فرانسه و روسیه اغلب برای آزادی اروپا تلاش کرده اند. پاریس این موضوع را فراموش نکرده و هرگز کمک روسیه به آزادی اروپا و فرانسه را در دو جنگ جهانی از خاطر نخواهد برد.

روابط فرانسه و روسیه در سال 2014، پس از آنکه کشورهای غربی مسکو را به مداخله در درگیری های اوکراین متهم کردند، کاهش یافت. روسیه بارها اتهام مداخله نظامی در شرق اوکراین را تکذیب کرده است.

'ایو یوزو دی بورگو' یک سناتور فرانسوی بتازگی پس از پایان سفر دو روزه هیاتی از مقامات کشورش به شبه جزیره کریمه گفت: بحران اوکراین روابط روسیه و اتحادیه اروپا را پیچیده تر می کند.

وی افزود: بی ثبات شدن روابط مسکو و بروکسل بر کل اروپا تاثیر می گذارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین