|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
استاندار آذربایجان شرقی گفت : تولید کنندگان و صنعت گران داخلی در دوره پسا تحریم نباید تنها بمانند و البته دولت تدبیر و امید در این راستا تدابیری را اندیشیده است.
اسماعیل جبارزاده روز شنبه در گردهمایی روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان های کشور در تبریز، افزود : اینکه تصور شود در دوران پس از تحریم و با ورود شرکت های خارجی دست تولیدکنندگان داخلی بسته می شود به هیچ عنوان صحت نداشته و نباید این قضیه به نقطه نگران کننده برای صاحبان صنایع و سرمایه کشور تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه ما تولییدکنندگان داخلی را مقابل شرکت های خارجی تنها نمی گذاریم، اظهار کرد : شرکت و واحدهای تولیدی و صنعتی خارجی باید به سمتی هدایت شوند که ما در حوزه های مربوطه مشکل داشته و یا توان تولید چنین کالاها و محصولاتی را نداریم.

جبارزاده ادامه داد: دولت تدبیر و امید حامی و مراقب تولید داخلی بوده و هر آنچه در توان داشته باشد برای رونق و تقویت صنعت داخلی صورت می دهد، بنا براین تولید کنندگان و صنعت گران داخلی نباید کوچکترین نگرانی از ورود شرکت های خارجی به ایران داشته باشند.

وی اضافه کرد: دولت یازدهم هیچ دغدغه ای بالاتر از حمایت از صنایع داخلی و رفع مشکلات آنها ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به توانمندی های این استان در زمینه تولید خودرو، گفت: با توجه به رونق و توان بسیار بالای قطعه سازی در این منطقه ، تولید خودرو در استاندردهای جهانی در استان وجود دارد و باید در این راه وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاریهای لازم را با صاحبان صنایع استان انجام دهد.

جبارزاده ، از نبود همکاری سیستم بانکی با بخش صنعت و معدن استان انتقاد کرد و افزود : متاسفانه مدیران بانک ها در استان ها هیچگونه اختیار تصمیم گیری ندارند و همین امر سبب شده است بسیاری از تصمیمات و مصوبات استانی با مشکلات عدیده ای مواجه شود.

وی یادآور شد : سیستم بانکی در کشور و استان ها نباید خود را مستقل از بدنه دولت بدانند زیرا که ادامه چنین روندی منجر به بن بست صنعت کشور می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین