|
|
امروز: جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۵۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
وزیرعلوم گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان یک دانشگاه كارآفرین و مهارتی باید در برنامه ششم كه در حال تهیه برنامه آن هستیم، در جایگاه مناسبی قرار گیرد.
دكتر محمد فرهادی در بازدید از بخش های مختلف دانشكده فنی و حرفه ای انقلاب اسلامی با بیان اینكه دانشگاه بزرگ فنی و حرفه ای مصداق عینی و عملی دانشگاه كارآفرین است، گفت: برای تحقق و یا جهت گیری های مربوط به دانشگاه های نسل سوم و دانشگاه كارآفرین، امید زیادی به دانشگاه فنی و حرفه ای وجود دارد. از این رو ضرورت دارد بیش از پیش به این مركز توجه شود.

وی با اشاره به قدمت طولانی این دانشكده و فعالیت های موثر آن، گفت: برای تحقق و یا جهت گیری های مربوط به دانشگاه های نسل سوم و دانشگاه كارآفرین، امید زیادی به این مجموعه وجود دارد. به همین دلیل، توجه بیش از پیش به این مراكز ضروری است.

وزیرعلوم خاطرنشان كرد: این دانشگاه، تنها دانشگاهی است كه بیش از ۷۰ درصد فارغ التحصیلان آن وارد بازار كار می شوند.

وزیر علوم در ادامه به بازار كار و اشتغال دانشجویان اشاره كرد و گفت: دانشجویان این دانشگاه طوری تربیت می شوند كه به دستگاه های دولتی و سازمان ها و نهاد ها متكی نیستند چرا كه حین تحصیل مهارت لازم را كسب می كنند وخود به عنوان كارآفرین در بازار كار مشغول می شوند و در بسیاری از موارد تعدادی از افراد را نیز مشغول به فعالیت می كنند.

 فرهادی تصریح كرد: در حال حاضر با توجه به توافق هایی كه صورت گرفته و وضعیتی كه پیش آمده وقت آن است كه كشور به سمت و سویی برود كه میزان سرمایه گذاری ها و ارتباط های علمی و بین المللی بیشتر شود كه قطعا همین طور هم خواهد شد.

 وی افزود: ما باید از این فرصت ها استفاده كنیم و با دنیا همكاری های بین المللی مانند برگزاری دوره های آموزشی، تحقیقات مشترک، تاسیس مراكز علمی مشترک و از آن مهم تر به خصوص در قراردادها و همكاری های كلان صنعت داشته باشیم، یكی از این مراكزی كه می تواند در این زمینه پیشرو باشد دانشگاه فنی و حرفه ای است.

 فرهادی خاطرنشان كرد: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان یک دانشگاه كارآفرین و مهارتی باید در برنامه ششم كه در حال تهیه برنامه آن هستیم، در جایگاه مناسبی قرار گیرد چرا كه تاكید و خواسته دولت و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری نیز توسعه دانشگاه های مهارتی و كارآفرین و حمایت از این مجموعه ها است و آموزش‌‌ها باید متناسب با نیاز كشور و در پی آن اشتغال جوانان باشد.

وزیر علوم همچنین به تأسیس پارک های علم و فناوری اشاره كرد و گفت: دانشگاه بزرگ فنی و حرفه ای برای ایجاد پارک علم و فناوری فضاهای مناسبی دارد.

وی افزود: در سال گذشته ۳۶ پارک علم و فناوری كه حدود ۶۰۰ شركت در آن مستقر بودند توانستند بالغ بر هزار میلیارد تومان محصول بفروشند و حدود ۲۴ میلیون دلار محصول صادر كنند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای مصداق عینی وعملی دانشگاه كارآفرین است كه كارشناس، متخصص و ماهر را برای بازار كار تربیت می كند و البته با توجه به قدیمی بودن كارگاه‌ها و آزمایشگاه ها باید آنها به روز بشوند و در عرصه های جدیدی كه در حال حاضر از نظر فنی و مهارتی ومهندسی وجود دارد آماده و تجهیز بشوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین