|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۵۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
استاندارد اصفهان با اشاره به وجود 14 سالن سینما در استان و چهار سینما در کلانشهر اصفهان تصریح کرد: این تعداد سینما در شان مردم با فرهنگ استان و زیبنده پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نیست.
به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان رسول زرگرپور در دیدار با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور ، افزود: استان اصفهان از لحاظ سینما بسیار فقیر است.

استاندار اصفهان با اشاره به جمعیت پنج میلیون نفری استان اصفهان، تعداد سالن های سینما در این استان را کافی ندانست و گفت: باید یک جهش و تحرک وسیعی در رابطه با توسعه سالن های سینما در اصفهان انجام شود.

زرگرپور با تاکید بر لزوم همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی کشور برای ایجاد مجتمع های فرهنگی و سینما، اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک با ارائه تسهیلات بانکی و مشوق هایی که از سوی شهرداری اعلام خواهد شد، شرایط برای ساخت سالنهای سینما در شهر اصفهان و شهرستانها فراهم شود.

استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان، تاکید کرد: این جشنواره با نام اصفهان عجین شده است و نباید کسی فکرش را هم بکند که این جشنواره در شهر دیگری برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه اصفهان ظرفیت بالایی برای برگزاری این جشنواره دارد، گفت: اصفهان بعنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نامزد پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2017 است.

زرگرپور خاطرنشان کرد: باتوجه به سابقه چندین ساله اصفهان در برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داد که دبیرخانه این جشنواره از تهران به اصفهان منتقل شود.

وی با تاکید بر اینکه تغییر افراد و شهردار در این سیاست کلان تاثیری نخواهد داشت، گفت: مدیریت استان اصرار به برگزاری این جشنواره در اصفهان دارد ولی باید از برخی حواشی و مسائل جانبی آن کاسته شود تا مشکل خاصی در این زمینه ایجاد نشود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور نیز در این دیدار تصریح کرد: اصفهان شناسنامه فرهنگی مردم ایران است و تعداد سینماهای موجود به هیچ وجه در شان نام و هنر اصفهان نیست.

حجت الله ایوبی اضافه کرد: آشتی مردم با سینما از اهداف دولت تدبیر و امید و یکی از خبرهای خوش در دو سال گذشته است.

وی بابیان اینکه در سال گذشته مخاطبان سینما 100 درصد افزایش یافت، گفت: امسال نیز نسبت به سال گذشته مخاطبان سینما حدود 40 درصد افزایش یافتند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورود بخش خصوصی به عرصه زیر ساخت و احداث سالن های سینما را تنها راهکار نجات و خروج از بن بست فعلی دانست و گفت: حدود 80 سالن سینما توسط بخش خصوصی در نقاط مختلف کشور در حال ساخت است.

رئیس سازمان سینمایی کشور تعداد کل سالن های سینما در کشور را 340 سالن اعلام و اظهار کرد: با توجه به اینکه سینمای ایران یکی از سینماهای برجسته دنیاست این تعداد سالن مناسب نیست و باید حداقل چهار هزار سالن سینما در کشور وجود داشته باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین