کد خبر: ۵۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
زيباکلام اظهار داشت:گردهمايي روز پنج شنبه احمدي نژاد به طور حتم حکايت از اين دارد که حدس و گمان بنده درست است و اينها برنامه دارند با تمام توان وارد انتخابات شوند .
صادق زيباکلام،استاد دانشگاه تهران با اشاره به سخنان روز گذشته محمود احمدي نژاد ، گفت: سياستمداران را بايد وقتي در قدرت هستند مورد سنجش قرار داد تامشخص شود چقدر حاضرند مخالفين خودشان را تحمل کنند چراکه سياستمداران وقتي از قدرت دورند فوق العاده ليبرال ، دموکرات و خواهان احترام به حقوق مدني و جامعه مدني مي شوند اما وقتي قدرت را در دست مي گيرند مخالفان و منتقدانشان در جايگاه دشمن قرار مي گيرند و از عوامل آمريکا محسوب مي شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،به نقل از آریا؛اين استاد دانشگاه اظهار داشت:براي اينکه اهل دعوا نبودن احمدي نژاد را بسنجيم بايد هشت سالي که او در قدرت بود را مورد بررسي قرار دهيم که چقدر حاضر بود مخالفانش را تحمل کند.

وي تاکيد کرد:بنده بارها گفته ام که احمدي نژاد و جريان حامي او به هيچ وجه سوداي کناره گيري از قدرت را ندارند ايشان  تنها خودش در انتخابات رياست جمهوري 96کانديدا مي شود و بلکه قبل از آن هم در انتخابات اسفند امسال اگر خودش نامزد نشود يک جبهه يا جرياني را به وجود خواهد آورد و قرص و محکم وارد انتخابات مجلس خواهد شد.

زيباکلام اظهار داشت:گردهمايي روز پنج شنبه احمدي نژاد  به طور حتم حکايت از اين دارد که حدس و گمان بنده درست است و اينها برنامه دارند با تمام توان وارد انتخابات شوند .

وي ادامه داد:جداي از اينکه برخي از اصولگرايان ابايي ندارند طرفداري خودشان را از احمدي نژاد اعلام کنند بخشي از اين طيف هم بخوبي مي دانند که در بين اصولگرايان کسي محبوبيت احمدي نژاد را ندارد و اگر ايشان در انتخابات شرکت کند بين 10تا 15ميليون نفر به او راي خواهند داد به همين دليل است که عملکرد آقاي احمدي نژاد مانع ازآن نمي شود که اقشار و لايه هاي محافظه کار و سنتي تر که به او به چشم قهرمان مي نگردند به ايشان پشت کنند.

استاد دانشگاه تهران افزود:از سوي ديگر اين تصور مطرح است که در هشت سالي که احمدي نژاد رييس جمهور بوده برخي اطلاعات را درباره اشخاص دارند لذا اين شايعه و تصور همواره بوده که خيلي نبايد سربه سر آقاي احمدي نژاد گذاشت چراکه او چيزهايي از همه دارد که ممکن است رو کند .

وي ادامه داد:در سال 88 وقتي آقاي محسني اژه اي وزير اطلاعات  و صفارهرندي وزير ارشاد وقت به احمدي نژاد اعتراض کردند که چرا ايشان رحيم مشايي را رييس دفتر خودش کرده احمدي نِژاد نه تنها اين دو نفر را غيابا اخراج کرد بلکه گفته مي شود به آقاي محسني اژه اي اجازه نداد به وزارت اطلاعات بروند و ميزش را جمع کند لذا در همان زمان آقاي احمدي نژاد مدتي سرپرست وزارت اطلاعات شد  . در همان شلوغي هاي سال 88اينکه او در وزارت اطلاعات توانست چيزي عليه کسي پيدا کند يا نه موجب شد خيلي از اصولگرايان به اين نتيجه برسند که خيلي نبايد سربه سر او گذاشت چراکه ممکن است مسائلي را رو کند  بنابراين ازآنجايي که اين مساله امروز موجب شده آقاي احمدي نژاد وزنه اي باشند لذا نبايد ايشان را تمام شده تلقي کرد .

وي  تاکيد کرد:درحال حاضر باد نيرومندي به نفع آقاي احمدي نژاد درحال وزيدن است و آن هم فقدان محبوبيت اصولگرايان در جامعه مي باشد چراکه متاسفانه افرادي چون سعيد جليلي ،ولايتي،حداد عادل  يا علي لاريجاني محبوبيتي در سطح  جامعه ندارند لذا در بهترين حالت اينها همان 4ميليون راي دکتر جليلي را مي آورند .دغدغه اصولگرايان همين مساله است که مي دانند دربين اقشار و لايه هاي تحصليکرده و جوانان جامعه محبوبيتي ندارند بنابراين به فردي چون احمدي نژاد نياز دارند که برايشان راي جمع کند ازاين رو اين طيف مقداري مجبور است هواي احمدي نژاد را داشته باشد و به طور کلي او را کنار نگذارند اين موضوعي است که احمدي نژاد بخوبي مي داند.



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
0
5
درود بر شما.

این "بگم بگم" ها
به هیچ عنوان
بی دلیل/بی جهت نبوده و نیست.

ولی
هیچوقت
نباید فراموش کرد که
مسئله
به مراتب
فراتر از این حرفاست.

(تنها
راه نجاتِ آن طرفی ها!
حذفِ فیزیکیِ وی است!
ولاغیر).
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین