|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۳
کد خبر: ۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
آبی پوشان مجبورند در دیدار برگشت با اف سی سئول با سیستم 4 – 4 – 2 به میدان بروند.
تنها فايده محروميت جواد نكونام و آندرانيك تيموريان در بازي برگشت مقابل اف سي سئول اين است كه استقلال ديگر تكليف خود را مي‌داند. آبي‌ها در اين ميدان اساسا در خط مياني ابزار بازي محتاطانه و درگيرانه را در اختيار ندارند و بايد بي وقفه توپ را به عناصر هجومي منتقل كنند.
هيچ يك از بازيكناني كه چهارشنبه شب در تركيب استقلال بازي مي‌كنند به طور صددرصد داراي خاصيت‌هاي دفاعي و تخريبي نيستند و حتي جي لويد ساموئل كه در اين ميان به‌عنوان تك هافبك دفاعي جلوي مدافعان بازي خواهد كرد از اين خصيصه به طور صددرصد برخوردار نيست.
غيبت اين دو بازيكن كليدي از ديدگاه برخي يك توفيق اجباري براي استقلال محسوب مي‌شود اما اين تحليل وقتي تاييد خواهد شد كه اولا استقلال در بازي چهارشنبه شب بتواند 2 گل خورده را ابتدا جبران كند و پس از آن توانايي حفظ گل‌هاي زده را داشته باشد. اينكه استقلال چهارشنبه شب بتواند دروازه اف سي سئول را باز كند محتمل به نظر مي‌رسد.
تركيب استقلال به گونه‌اي چيده مي‌شود كه اغلب هافبك‌ها ميل به هجوم فراواني خواهند داشت و در خط حمله هم بي‌شك مجيدي از ابتدا براي استقلال به ميدان خواهد رفت اما مهم‌ترين عاملي كه استقلال را به مرحله بعد سوق مي‌دهد حفظ كامل دروازه چه در زماني است كه گلي هنوز نزده و چه زماني است كه موفق به بازكردن دروازه حريف مي‌شود.
استقلال چهارشنبه شب ساموئل را مقابل مدافعان خود قرار مي‌دهد. پژمان نوري هافيك چپ، خسروحيدري، هافبك راست و احمد جمشيديان به‌عنوان هافبك پشت مهاجم بازي مي‌كند. در خط حمله استقلال نيز به احتمال فراوان از زوج مجيدي- قاضي استفاده خواهد شد و شانس برهاني و نظري كمتر از ديگران است.
* خسرو حيدري
خسرو هافبك راست احتمالي استقلال در اين بازي خواهد بود. خيلي‌ها او را نقطه اميدواري استقلال براي گذر از سد اف سي سئول مي‌دانند. بازگشت شماره 2 به تركيب استقلال مي‌تواند براي اف سي سئول يك معادله لاينحل تلقي بشود چراكه بازيكنان اين تيم تجربه رويارويي با اين بازيكن را ندارند كه اين براي استقلال يك امتياز محسوب مي‌شود. به طوركلي هيچ نگراني بابت اينكه خسرو عملكرد دلخواه امير قلعه‌نويي را در ميدان بازي پياده كند وجود ندارد و مهاجمان استقلال بايد به خوبي از موقعيت‌هايي كه توسط خسرو ساخته مي‌شود استفاده كنند. با توجه به اينكه منتظري پشت سر خسرو را پوشش مي‌دهد اين جناح به نقطه قوت استقلال بدل خواهد شد و پيش‌بيني مي‌شود غالب حملات از اين سمت طراحي بشود.
* احمد جمشيديان:
آنچه باعث شد امير قلعه‌نويي بعد از مدت‌ها جمشيديان را دقايقي مقابل اف سي سئول بازي دهد تجربه اين بازيكن بود. جمشيديان در همان دقايقي كه وارد زمين شد اميدواركننده نشان داد. شماره 20 استقلال در اين دقايق مي‌كوشيد پاس‌هاي مناسبي را براي مهاجمان مهيا كند. در چند موقعيت او را موفق ديديم اما در نهايت تلاش اين بازيكن هم ثمري به همراه نداشت و استقلال نتوانست با يك گل زده سئول را به مقصد تهران ترك كند. حالا از جمشيديان انتظار مي‌رود در مهم‌ترين بازي استقلال بهترين عملكرد را ارائه كند. جمشيديان توانايي و پتانسيل اين كار را دارد و بعيد است در اين بازي بزرگ اسير جو و حاشيه‌ها بشود. به نوعي بابت عملكرد او هم آسودگي خيال نسبي وجود دارد.
* ساموئل:
هافبك ترينيداد و توباگويي استقلال در بازي رفت يكي از بدترين بازي‌هاي خود در تمام دوراني كه با لباس استقلال در ميادين بين‌المللي ظاهر شده را ارائه كرد! ساموئل هيچ نشاني از آن بازيكن آماده را نداشت و به نظر مي‌رسيد دوري از ايران بيش از همه در روح و روان اين بازيكن تاثير گذاشته است. حال تصور كنيد اين بازيكن چهارشنبه شب هم با همان كيفيت بازي رفت مقابل اف سي سئول قرار بگيرد. آيا پيروزي استقلال در اين ميدان ميسر خواهد بود؟ بي‌شبهه اگر ساموئل روي فرم بدني مطلوب نباشد و به لحاظ بدني در اين بازي كم بياورد استقلال راهي فينال نخواهد شد بنابراين چنانچه استقلال بخواهد نتيجه لازم را بگيرد بايد ساموئل يك بازي فراتر از بازي‌هاي قبل را به نمايش بگذارد و با دوندگي خلأ آندو و نكونام را به خوبي پركند.
* پژمان نوري
در سيستمي كه چهارشنبه به كار گرفته خواهد شد نوري هافبك چپ خواهد بود. شعاع حركتي اين بازيكن در همان منطقه چپ است. در واقع پژمان هم بايد در كارهاي دفاعي مشاركت كند و هم در زمان حملات استقلال به موقع درخط حمله حاضر بشود و احيانا با پاس‌هاي نهايي مهاجمان را صاحب موقعيت كند. نوري هم دربازي قبل عملكرد قابل قبولي نداشت. اصولا او به جز دربي 77 نمايش چشمگيري در بازي‌هاي استقلال نداشته كه اين وضعيت اميرقلعه‌نويي را در بسياري از بازي‌ها مجاب به تعويض او كرده است. پژمان اما چهارشنبه شب حق اشتباه كردن ندارد. او هم بايد مانند ساموئل يك بازي فراتر از هميشه را در تركيب استقلال انجام دهد و كم اشتباه‌ترين عملكرد خود در اين فصل را به نمايش بگذارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین