کد خبر: ۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از بررسی و مناسب سازی 115 عنوان کتاب درسی برای تبدیل به بریل و صوتی ویژه گروه آسیب دیده بینایی در سال تحصیلی جدید خبر داد.
نامدارعبدالهیان دراین باره افزود: با توجه به نیاز دانش آموزان آسیب دیده بینایی، سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بررسی و مناسب سازی کتاب‌های درسی از پایه اول ابتدایی تا پیش دانشگاهی، کتاب‌های نابینایان را به صورت بریل و صوتی در سال تحصیلی جدید ارائه کرده است.

وی همچنین اظهار کرد: در مقطع ابتدایی 42 عنوان تمامی کتاب‌ها به بریل تبدیل شده و علاوه بر آن دو کتاب هدیه‌های آسمان و مطالعات اجتماعی پایه ششم به صورت صوتی نیز در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار گرفته است.

رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی درباره مناسب سازی کتابهای دوره متوسطه اول و دوم و پیش دانشگاهی نیز گفت: در این مقاطع تحصیلی 30 عنوان کتاب توسط سازمان به صورت گویا تهیه شده و 38 عنوان کتاب به بریل تبدیل شده است.

عبدالهیان اضافه کرد: با توجه به تغییرکتابهای درسی پایه سوم ابتدایی سال تحصیلی 93-92 کتابهای مطالعات اجتماعی، فارسی و کتاب کار فارسی و ریاضی، هدیه‌های آسمان و علوم پایه سوم ابتدایی به صورت درشت خط چاپ شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: کار بررسی و مناسب سازی کتاب‌های درسی پایه سوم ابتدایی نیز به همت دست اندرکاران آموزشی سازمان رو به پایان است.

عبدالهیان گفت: در سال تحصیلی 93-92 شش عنوان کتاب درسی جدید و راهنمای معلم ویژه گروه آسیب دیده شنوایی دوره ابتدایی تحصیلی تالیف شده که تعدادی از آنها چاپ شده و برخی در سایت سازمان قرار می‌گیرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد:در گروه ناشنوایان، مناسب سازی دروس پایه های اول مقدماتی، تکمیلی و دوم ابتدایی، مناسب سازی دروس پایه ششم و مناسب سازی دروس دوره متوسطه اول و دوم نیاز به بررسی و بازنگری داشت که در این زمینه نیز اقدامات لازم برای سال تحصیلی جدید انجام شد.

وی اظهار کرد: برای نخستین بار، مکمل راهنمای معلم درس هنر پایه اول تا سوم ابتدایی و راهنمای آموزش معلم درس تربیت بدنی پایه اول ابتدایی ویژه دانش آموزان جسمی-حرکتی، امسال تالیف شده و چاپ شده است.

عبدالهیان بیان کرد: تهیه راهنمای معلم درس ریاضی پایه دوم ابتدایی نیز توسط کارشناسان آموزشی سازمان اکنون در دست انجام است.
منبع: ایسنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین