|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر کشور گفت: مشترکان خانگی بیشترین مصرف کننده برق کشور هستند.
غلامرضا خوش خلق، عصر پنجشنبه، در مراسم تودیع و معارفه، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان گفت: ۳۲ میلیون مشترک خانگی سالانه ۲۰۰ میلیارد کیلو وات برق، بیشترین برق را در کشور مصرف می‌کنند.

وی افزود: شرکت برق با بدهکار نگه داشتن خود هر چه بتواند صنعت برق را سرپا نگه می‌دارد.

وی با بیان این که با تغییرات اقلیمی در سال‌های گذشته پیک مصرف برق در شب به پیک روزانه تغییر یافت، تصریح کرد: پیک مصرف برق در کشور ۱۰۰ روزه تابستان است اما امسال از فصل بهار آغاز شد و با توجه به گرمای هوا در فصل بهار و شدت گرما پیک ۵۰ هزار مگاواتی را تجربه کردیم.

خوش خلق اظهار کرد: هر ۱۰ سال یکبار همه تاسیسات برقی در کشور ۲ برابر شده است، در اوایل انقلاب ۷هزار مگاوات اسمی و امروز ۷۰ هزار مگاوات تاسیسات نصب شده داریم.

وی تاکید کرد: هزینه‌هایی که بابت مصرف از مشتکران گرفته می‌شود با هزینه‌های اقتصادی شرکت برق همخوانی ندارد و تاسیسات برقی اگر با همین شکل و بدون توسعه و بازسازی استفاده شود، دچار مشکل می‌شویم.

معاون هماهنگی و نظارت بر توزیع شرکت توانیر کشور همچنین گفت: وزارت نیرو به دنبال استفاده شبکه‌های زیرزمینی برای توزیع برق است که با توجه به هزینه بالای این سیستم نیازمند بیش از ۹هزار میلیارد تومان اعتبار در هر سال هستیم.

خوش خلق افزود: هم‌اکنون به صورت متوسط در هر ماه ۱۰ هزار تومان هزینه برق از مشتکرین دریافت می ‌شود و با درآمد فعلی توازن برقرار نیست.

وی گفت: هم‌اکنون تلفات ۱۲ درصد است که امیدواریم تا پایان سال با رفع مشکلات شبکه و به کمک مردم به کمتر از ۱۰ درصد برسد.

معاون هماهنگی و نظارت بر توزیع شرکت توانیر کشور تاکید کرد: در حال حاضر بیشتر برق کشور از نیروگاه‌ها برق آبی تامین می‌شود که با کاهش نزولات جوی در حال حاضر به دنبال استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر هستیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین