|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
یک روزنامه روسی به عواقب رد توافق وین از سوی کنگره آمریکا اشاره کرد و آن را برای این کشور زیان بار خواند که اعتماد جهانی نسبت به آمریکا را به طور کامل از بین می برد.
روزنامه راسیسکایا گازتا روز پنجشنبه در مقاله ای به قلم ماکسیم ماکاریچف نوشت: کنگره بر خلاف استدلال های بسیار وزین و قانع کننده جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و کاخ سفید، سعی می کند از اجرای توافق هسته ای با تهران جلوگیری کند.

در این مقاله آمده است: نمایندگان کنگره حتی از سازمان های اطلاعاتی آمریکا جزئیات بیشتری را در باره معامله هسته ای با ایران درخواست کرده اند. آنها می خواهند بدانند که آیا سازمان سیا می تواند با استفاده از روش های ویژه خود روند اجرای توافقات هسته ای توسط تهران را کنترل کند یا خیر.

روزنامه روسی نوشت: جان کری وزیر خارجه آمریکا تأکید می کند که لغو توافق وین موجب از بین رفتن اعتماد جامعه جهانی نسبت به آمریکا می شود.

در ادامه مقاله به نقل از کری گفته شده است: در صورت رد توافق هسته ای، ایران پشت میز مذاکرات بر نگشته و رژیم تحریم ها به طور کامل از هم خواهد پاشید.

نویسنده مقاله انعطاف پذیری کری و آمادگی وی برای توجه به دیدگاه دیگران را ستوده و در همین حال از این که وی در شرایط نامناسبی برای تایید توافق وین در کنگره تلاش می کند ابراز تاسف کرده است.

روزنامه روسی نوشت: مخالفان توافق هسته ای در کنگره به طور عمده از استدلال های دوران جنگ سرد استفاده می کنند و می گویند که معامله خوب با کشور بد غیر ممکن است.

نویسنده روس توضیح می دهد که نمایندگان کنگره نمی توانند تمام موافقتنامه با مقامات ایرانی را لغو کنند اما می توانند خشم دمکرات های کاخ سفید را برانگیزند، زیرا کنگره است که باید اکثر تحریم های ضد ایرانی را لغو کند.

ماکاریچف خاطرنشان کرد: نمایندگانی که در کنگره با توافق وین مخالفت می کنند اکثرا طرفدار اسراییل هستند و برای منافع و خواسته های تل آویو تلاش می کنند و به خوبی می دانند که رد توافق هسته ای چه پیامدهایی برای آمریکا خواهد داشت پس بعید به نظر می رسد به این اقدام متوسل شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین