کد خبر: ۵۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
هشتمین کمیسیون دایمی مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه روز پنجشنبه درحراره با امضای سند همکاری ویادداشت تفاهم که نقشه راه همکاری های دو کشور را در مرحله آینده ترسیم می کند، به کار خود پایان داد.
علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سیمباراشه وزیر امور خارجه زیمبابوه که روسای طرف های ایرانی و زیمبابوی ای کمیسیون دائمی مشترک هستند، این سند همکاری را امضا کردند.

دراین سند همکاری ، نقشه راه همه جانبه مناسبات و همکاری های ایران و زیمبابوه در حوزه های اقتصادی، اجتماعی ، سیاسی، فرهنگی ،صنعتی و بازرگانی ترسیم شده است.

به گزارش ایرنا، در جلسه رسمی کمیسیون مشترک که امروز برگزار شد، علاوه بر روسای ایرانی و زیمبابوه ای این کمیسیون، وزیران کشاورزی و بهداشت و سفیر زیمبابوه در تهران ، محمد تقی حسینی قائم مقام وزیر تعاون در امور بین الملل، سید حمید کلانتری معاون امور تعاون، محمد امین نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران ، احمد عرفانیان رییس اداره دوم آفریقای وزارت خارجه، سید کمال سید علی مدیرعامل صندون حمایت از صادرات ، اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ، اعضای هیات های کارشناسی و کارشناسان بخش های دولتی و خصوصی ایران و زیمبابوه شرکت کردند.

هشتمین کمیسیون مشترک ایران و زیمبابوه روز دوشنبه آغاز به کار کرد و در سه روز گذشته جلسات کارشناسی در سطوح مختلف مقدماتی و ارشد برگزار شد و سند همکاری فی مابین بررسی و نهایی شد.

هفتمین اجلاس کمیسیون دایمی مشترک ایران و زیمبابوه سال 1391 در تهران برگزار شده است.

نهمین اجلاس کمیسیون دایمی مشترک ایران و زیمبابوه قرار است سال 2017 در تهران برگزار شود.

نمایندگان 20 وزارتخانه و موسسه ایرانی با هدف کمک به بهبود روابط و گسترش همکاری های بین تهران و حراره در این کمیسیون شرکت کردند.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر یکشنبه در راس هیاتی اقتصادی ، صنعتی ، بازرگانی و فرهنگی وارد حراره پایتخت زیمبابوه شد و قرار است تا ساعاتی دیگر این کشور را به مقصد تهران ترک کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین