|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۲
کد خبر: ۵۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
وزارت خارجه سوریه روزچهارشنبه با ارسال دو نامه به دبیر کل سازمان ملل ورییس دوره ای شورای امنیت تاکید کرد که ترکیه مسوول مستقیم خونریزی ها درسوریه است وهرگونه تلاش این کشور را برای اینکه خود را قربانی تروریسم معرفی کند، رد می کند.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در این دو نامه همسان نوشت: جمهوری عربی سوریه تلاش نظام ترکیه را برای عوامفریبی و اینکه خود را قربانی تروریسم نشان دهد، رد می کنیم. همگان می دانند که ترکیه ازهیچ کمکی به تشکیلات تروریستی داخل سوریه دریغ نکرده و با زیر پا گذاشتن قطعنامه های شورای امنیت در این خصوص، به آموزش و مسلح کردن تروریست ها از جمله جبهه النصره پرداخته و با حملات توپخانه ای و موشکی خود آنها را یاری کرده است.

وزارت خارجه سوریه ادامه داد : ترکیه مسوول مستقیم خونریزی ها در سوریه و مصیبت هایی است که میلیون ها شهروند سوری در داخل و خارج متحمل شده اند.

درادامه این نامه آمده است : اگر ترکیه وکشورهای همسایه، خود را به اجرای قطعنامه های شورای امنیت درخصوص مبارزه با تروریسم ملزم می کردند، 70 درصد ازعوامل واسباب بحران ساز درسوریه از بین می رفت.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: ترکیه اکنون وبعد از گذشت چهار سال و نیم از بحران سوریه دریافته که باید با تروریسم مقابله کند. اما آیا نیت و هدف این کشور در مبارزه با تروریست های داعش، جبهه النصره و تشکیلات تندروی مرتبط با القاعده صادقانه است یا اینکه تنها برای هدف قرار دادن کردهای سوریه و عراق و چه بسا مسائل داخلی دیگر، ادعا می کند که قصد دارد با تروریسم مبارزه کند.

از زمان آغاز جنگ در سوریه و نفوذ گسترده گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش در سوریه و عراق، ترکیه یکی ازحامیان مسلم تروریست ها بوده و با تامین منابع مالی وتسلیحاتی آنها نقش بسزایی در شدت یافتن بحران در منطقه از جمله سوریه و عراق داشته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین