|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
سازنده جوان سیستم آبرسانی؛ آنچه موجب نگرانی شده استفاده بی حد از آب برای باغچه های کوچک و بزرگ در خانه ها و بویژه منازل قدیمی این شهر است که بخش قابل توجهی از آب مصرفی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، سحرآذرپورسازنده ی سیستم آبرسانی اتوماتیک در شهرستان سرخه  هدف از ساختن این سیستم را در گفتگو با سرخه نیوز شرح داده است.

این سازنده ی جوان  دراین گفتگو بیان کرد:فرهنگ درست مصرف کردن می تواند تا حد زیادی بحران آب را مدیریت کند و با به کار گیری روش های بهینه مصرف، تبعات این معضل را کاهش داد. همچنین این دستگاه دارای سیستمی است که به صورت اتوماتیک وار به گلدان آب می دهد ودارای منبع آب یا شیرآبی که به یک شیربرقی وصل می شود وبه مداری وصل است که کنترل آبرسانی را  دارد ودارای 2ولوم برقی می باشد که کنترل فاصله ی آب دهی ودیگری مقدار آبدهی رابرعهده دارد.کنترل فاصله ی آبدهی این دستگاه از20 ساعت تایک هفته وکنترل مقدارآبدهی ازیک ثانیه تا ده دقیقه می باشد.

وی درادامه دررابطه بانیروی کنترل دستگاه گفت: این دستگاه دارای 2 عدد باتری است که نیروی دستگاه راکنترل می کندودارای کلیدی است که میتوان به صورت دستی به گلدان  آب داد.

آذرپورازمزایای این دستگاه، صرفه جویی درمصرف  آب راتا20 درصدعنوان کرد.

این مخترع جوان هدف ازاختراع این دستگاه را اینگونه بیان کرد:

1-درپی فرمایشات وسفارشات رئیس جمهوردکترروحانی درمعضل کم آبی، صرفه جویی درمصرف آب مهمترین هدف من دراین طرح و ایده می باشد.

2-زمانی که به مسافرت می رویم به صورت خودکار به گلدان آب داده شود.

سحرآذرپوردرپایان گفت: امیداست این طرح غیرازکارهای کوچک درصرفه جویی وبهینه سازی مصرف آب درکارهای بزرگ هم اجرایی شود.

در پایان گفتنی است که طرح این سازنده ی جوان درشهرستان سرخه واستان سمنان مقام اول راکسب کرده وبه مرحله ی کشوری راه یافته است.

لازم بذکراست دبير انجمن سازندگان ادوات وماشین های کشاورزی (سامک) براي هرگونه همکاري براي توليد انبوه اختراع این نوجوان اعلام آمادگي کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین