|
|
امروز: شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۲
کد خبر: ۵۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: هرگونه تبلیغات کاندیداهای احتمالی در انتخابات رصد می شود و با این بداخلاقی های انتخاباتی برخورد خواهد شد و در تایید و رد صلاحیت این افراد تاثیرگذار است.
محمد حسین مقیمی عصر چهارشنبه در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد تبلیغات زودهنگام کاندیداهای احتمالی در انتخابات بیان کرد: تمامی فعالیت هایی تبلیغاتی که توسط کاندیداهای احتمالی در راستای شرکت در انتخابات برگزار شود از سوی ستاد انتخابات کشور با آن برخورد خواهد شد و در تایید و رد صلاحیت این افراد برای شرکت در انتخابات لحاظ خواهد شد.

وی در مورد شیوه برخورد با بداخلاقی برخی از احزاب قبل و در حین برگزاری انتخابات توسط ستاد برگزاری انتخابات اظهارداشت: خوشبختانه تا کنون گزارشی از بداخلاقی انتخاباتی احزاب نداشته ایم. تمامی فعالیت های احزاب و جریانات سیاسی کشور رصد می شود و در صورت دریافت گزارشاتی مبنی بر بداخلاقی احزاب، تخلفات آنها در کمیسیون ماده ۱۰ مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت، اما اگر این تخلف متفاوت باشد در دادگاه صالحه رسیدگی می شود.

مقیمی در مورد اعلام آخرین جزئیات برگزاری انتخابات رایانه ای در کشور به خبرنگار مهر با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات رایانه ای و ماشینی در این مرحله سرمایه گذاری های سنگینی صورت گرفته است، عنوان کرد: برای ساخت دستگاه های مورد نیاز اقداماتی صورت گرفته که باید مورد تایید کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان قرار گیرد تا ایمنی و امنیت انتخابات حفظ شود و هر زمان به نظر مشترک با شورای نگهبان برسیم این کار انجام خواهد شد.

وی با ابراز نگرانی از ورود پول های کثیف به انتخابات بیان داشت: وزیر کشور در مورد ورود پول هایی کثیف هشدار داد. نگرانی ما از ورود پول های کثیف به خصوص از قاچاق مواد و مخدر به فعالیت های انتخاباتی کاندیداها است. از این رو لایحه شفاف سازی هزینه های مالی کاندیداها تدوین و در انتظار تصویب دولت هستیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین