|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۵۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
يادگار امام با بيان اينکه فوتبال ما داراي بيماري‌هايي است که بايد تلاش کرد برطرف شوند، تصريح کرد: اگر مجموعه باشگاه‌هاي فوتبال زنده، فعال و پويا باشند در حوزه افتخارات ملي هم نتايج درخشاني حاصل مي‌شود.
يادگار گرامي‌امام تأکيد کرد: اگر مجموعه باشگاه‌هاي فوتبال زنده، فعال و پويا باشند در حوزه افتخارات ملي هم نتايج درخشاني حاصل مي‌شود.به گزارش جماران، حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيد‌حسن خميني در ديدار با مديران و بازيکنان تيم فوتبال سايپا با اشاره به اهميت موضوع افتخارآفريني در جوامع، اظهار داشت: يک جامعه و ملت براي بقاء احتياج به غرور دارد و حس افتخار بايد به غرورملي منتهي شود. زيرا همانگونه که وقتي تيم محبوب يک فرد پيروز مي‌شود او نشاط مي‌يايد و وقتي شکست مي‌خورد دچار ناراحتي مي‌شود، در مسائل ملي هم اين حالت‌ها شکل مي‌گيرد.

 وي يادآور شد: در تاريخ مواردي را سراغ داريم که با يک پيروزي ورزشي، يک شکست ملي در عرصه جنگ يا مسائل بين‌المللي جبران شده است. مثلا آلماني‌ها در اولين جام‌جهاني فوتبال بعد از جنگ جهاني دوم، پيروزي خود را نقطه‌اي براي بازگرداندن غرور ملي به ملت آلمان مي‌دانند. همانگونه که گل معروف مارادونا که آن را با دست به ثمر نشاند و تيم آن کشور را بر انگلستان پيروز کرد، در مقابل شکست در جنگ‌هاي جزيره فارکلند شکل مي‌گيرد. سيد‌حسن خميني با بيان اينکه يکي از عوامل اصلي غرور ملي، قهرماني در ورزش است، گفت: ورزش صرفا داراي بُعد قهرماني نيست و همه مردم بايد براي سلامت خود ورزش کنند؛ اما بخشي از انتشار و توسعه ورزش همگاني نيز ناشي از سرمايه‌گذاري در بُعد قهرماني است. همانگونه که قهرماني واليباليست‌هاي تيم ملي ايران مانند يک سرمايه اجتماعي براي ايجاد نشاط بيشتر در مردم جهت پيگيري و انجام اين ورزش است و پيش از اين در وزنه‌برداري هم که همواره فراز و فرودهايي داشته است اين موضوع مشاهده مي‌شد.وي با آرزوي موفقيت براي باشگاه سايپا، يکي از عوامل توفيق ملي در فوتبال را توجه به فوتبال باشگاهي دانست و افزود: هر وقت باشگاه‌ها و آموزشگاه‌هاي فوتبال رقابت‌هاي عميق، سنگين و منظمي‌ داشته‌اند تيم‌هاي ملي قوي تري در نتيجه کار بيرون آمده است. البته ممکن است در دوره‌هايي کشورهايي نخبه‌گرايي کنند و براي چند نفر دوره آموزشي بگذارند اما دوره آن بازيکنان نيز بدون پشتوانه تمام مي‌شود؛ همانگونه که کشورهاي زيادي در دوره‌اي در ورزش مشخصي درخشيده‌اند و اين توفيق بعد از مدتي تمام شده است، اما کشورهايي که مجموعه‌اي از باشگاه‌هاي زنده داشته باشند در بعد ملي هم توفيق پيدا مي‌کند و حتي اگر در مقطعي بنا به عللي تيم‌هاي آنها شکست خورد، اما ظرفيت و بن مايه پيروزي در آنها وجود دارد.

يادگار امام با بيان اينکه فوتبال ما داراي بيماري‌هايي است که بايد تلاش کرد برطرف شوند، تصريح کرد: اگر مجموعه باشگاه‌هاي فوتبال زنده، فعال و پويا باشند در حوزه افتخارات ملي هم نتايج درخشاني حاصل مي‌شود. وي با اشاره به تجربيات مربي تيم سايپا گفت: آقاي جلالي جزو اولين مربياني است که فعاليت علمي ‌را وارد ورزش کرد؛ وي فردي بدون حاشيه و پرتوان است که درک خوبي از فوتبال داشته‌اند و حضور ايشان سرمايه‌اي براي تيم سايپاست.سيد حسن خميني با اشاره به بي‌حاشيه بودن تيم سايپا گفت: باشگاه‌هاي بزرگ معمولا داراي حاشيه‌هايي هستند که توان آن باشگاه را به شدت کم مي‌کند، اما ان‌شاء‌الله بي‌حاشيه بودن براي تيم سايپا تا پايان فصل باقي بماند، گرچه تاکنون در مورد سايپا حاشيه‌هاي سنگيني شنيده نشده است که اين امر را بايد به عنوان يک سرمايه حفظ کنيد. در پايان نيز جواد نکونام پيراهن شماره 6 خود را به حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيد‌حسن خميني هديه کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین