|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
محمدرضا مسلمی معاون توسعه سازمان توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز مدرسه سازی را ریشه در اعتقادات اسلامی دانست و گفت: اولین کلمه ای که خداوند به پیامبر فرمود خواندن بود زیرا که خواندن مقدمه آموختن و علم آموزی است.
عزت الله انتظامی آقای بازیگر با امضای تفاهمنامه ای، احداث یک فضای آموزشی در استان ایلام را بر عهده گرفت تا به جمع خانواده 600 هزار نفری خیرین مدرسه ساز در کشور پیوسته باشد.

 در مراسمی که بعدازظهر دیروز(سه شنبه) در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با حضور مجید انتظامی آهنگساز و فرزند استاد عزت الله انتظامی، ایرج راد بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر و عبدالجبار کاکایی شاعر و ترانه سرای کشورمان و همین طور محمدرضا حافظی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و محمدرضا مسلمی معاون توسعه سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور برگزار شد تفاهمنامه ای برای ساخت یک واحد آموزشی در استان ایلام توسط آقای بازیگر به امضا رسید.

مجید انتظامی توضیح داد: که به علت درد شدید در ستون فقرات استاد انتظامی وی نتوانسته است به طور شخصی و حضوری در این مراسم حاضر باشد اما با این حال فیلمی کوتاه از وی پخش کرد.

استاد انتظامی در این فیلم که با تلفن همراه فیلمبرداری شده بود مدرسه را پایگاه «آدم سازی عنوان کرد و گفت: مدارس باعث می شوند آدم ها مهربان تر و با فرهنگ تر شوند و بهترین پزشکان و جراحان ما از مدارس بیرون آمده اند.

وی با بیان اینکه هیچ فرد بی شخصیتی در مدرسه تربیت نشده ابراز امیدواری کرد تا در روز افتتاح مدرسه ای که قرار است در استان ایلام بسازد حاضر باشد و گفت: که احتیاجی ندارم اسمم را بر این مدرسه بگذارم.

ایرج راد بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون نیز در این مراسم مدرسه را یکی از پایگاه های اصلی و مهم آدم سازی برشمرد و گفت: هنر استاد انتظامی بر کسی پوشیده نیست اما ایشان در انساندوستی و کمک به همنوع هیچ گاه کوتاه نکرده و حتی برای کمک به کودکان افغان به بازار رفت و پول جمع کرد.

وی تصریح کرد: که یکی از آرزوهای دیرینه استاد انتظامی ساخت مدرسه ای برای مناطق محروم بوده و خوشحال است که امروز وی به این آرزوی خود دست یافته است.

محمدرضا مسلمی معاون توسعه سازمان توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز مدرسه سازی را ریشه در اعتقادات اسلامی دانست و گفت: اولین کلمه ای که خداوند به پیامبر فرمود خواندن بود زیرا که خواندن مقدمه آموختن و علم آموزی است.

وی تاکید کرد: که اگر کشور بخواهد به عزت، سربلندی، عدم وابستگی و استقلال کامل دست یابد تنها مسیرش توسعه علم و دانش است که از مسیر مدرسه و علم آموزی می گذرد.

حافظی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز با بیان اینکه 600 هزار خیر مدرسه ساز در کشور و هزار خیر مدرسه ساز برای ایران در دنیا وجود دارد گفت: بدون تردید مشارکت استاد انتظامی در امر مدرسه سازی برکاتی را برای زندگی ایشان در بر خواهد داشت.

وی تاکید کرد که مقدماتی فراهم شده تا دیگر در هیچ کجای ایران کودکی به دلیل فقدان مدرسه از حق تحصیل محروم نباشد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین