|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۵۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) روز سه شنبه اعلام کرد که خشونت های بوکوحرام در سال های گذشته بیش از 800 هزار کودک نیجریه ای را آواره کرده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی افریک فرانس، در پی ادامه خشونت های گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه، صدها هزار کودک آواره شده اند که بیشتر آنها وادار به ازدواج های اجباری شده اند یا اینکه مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.

بر اساس آخرین آمار یونیسف، در یک سال گذشته تعداد کودکان آواره در نیجریه 2 برابر شده است.

بر اساس این گزارش، خشونت های بوکوحرام عامل اصلی آوارگی های گسترده در نیجریه بوده است.

آوارگان نیجریه ای به سمت چاد، کامرون و نیجر که خود از فقیرترین کشورهای جهان هستند، روانه شده اند و امکانات بسیار محدودی برای حراست و حفاظت از آنها وجود دارد.

از آغاز درگیری ها و خشونت های گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه، تاکنون بیش از 2 میلیون نفر خانه و کاشانه خود را رها کرده و به کشورهای همسایه پناه برده اند.

گروه تروریستی بوکوحرام در نبود دولتی مقتدر و ارتشی قدرتمند در نیجریه همچنان به حملات خود در این کشور آفریقایی ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش، گروه تروریستی بوکوحرام روز گذشته در حمله به مناطق شمالی کامرون، بیش از 7 غیر نظامی را کشت و دهها تن دیگر را زخمی کرد.شمال نیجریه با برخوردهای خشونت آمیز و خونین شدیدی روبروست. برمبنای گزارش دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، شمار قربانیان این خشونت ها همچنان در حال افزایش است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین