کد خبر: ۵۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در نشست اضطراری که روز سه شنبه بنا به درخواست ترکیه برگزار شد، ضمن اعلام همبستگی با این کشور عضو ناتو، از گروه تروریستی موسوم به داعش به عنوان چالشی یاد کرد که جامعه بین المللی باید با آن وارد جنگ شود.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از بروکسل، نمایندگان کشورهای عضو ناتو پس از نشست روز سه شنبه، در بیانیه ای اعلام کردند: ما حملات تروریستی علیه ترکیه را به شدت محکوم می کنیم و به دولت و خانواده های قربانیان اقدامات تروریستی اخیر تسلیت می گوییم.

در این بیانیه همچنین آمده است: تروریسم تهدیدی مستقیم برای امنیت کشورهای ناتو و ثبات و رونق بین المللی است. داعش نیز تهدیدی جهانی می باشد که مرز، ملیت و مذهب نمی شناسد و چالشی است که جامعه بین المللی باید با آن بجنگد و مقابله کند.

آنکارا روز دوشنبه خواستار برگزاری نشست اضطراری ناتو به منظور بررسی تهدید گروه موسوم به داعش برای ترکیه و اقدامات این سازمان در پاسخ به حملات این گروه شد.

طبق بند 4 اساسانامه ناتو، کشورهای عضو وقتی وحدت ارضی، استقلال سیاسی یا امنیت خود را در معرض خطر می بینند، می توانند تقاضای برگزاری نشست اضطراری کنند.

نشست امروز ناتو، پنچمین نشست از این نوع در تاریخ 66 ساله ناتو بود.

گروه تروریستی داعش به تازگی با انجام عملیات انتحاری در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه، 32 نفر را کشت.

جنگنده های ترکیه این هفته حملاتی را در خاک سوریه و عراق صورت دادند.

آنکارا همچنین با انجام حملات هوایی آمریکا از پایگاه اینجرلیک موافقت کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین