|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
فرماندار مریوان گفت: درخواست های مردم به سامانه سامد مربوط را به صورت جدی پیگیری می کنیمو تعهد استوار بود و دغدغه های مردم استان را هم با مسئولیت پذیری کامل پیگیری می کند.
محمد فلاحی روز سه شنبه در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه آزاد واحد مریوان ضمن تشکر و قدردانی از مردم استان و شهرستان مریوان در رابطه با استقبال گرم و پرشور از کاروان تدبیر و امید، یادآور شد: تعهد پذیری و داشتن حس مسئولیت کاری و به سر انجام رساندن به حق مطالبات مردم از اولویت ها و سیاست کلی دولت کنونی است.

وی با اشاره به برنامه های دولت تدبیر و امید در طول دو سال گذشته بیان داشت: سفر دکتر حسن روحانی و هیات همراه بی شک دارای دستاوردهای مثبت و قابل احترام است که نتایج ان ظرف دو سال در فرایند زمانی کوتاه در استان و شهرمریوان قابل لمس است.

فلاحی یکی از مطالبات مردم مریوان را موضوع منطقه آزاد تجاری دانست و خاطر نشان ساخت: منطقه آزاد مریوان و بانه نیاز به مطالعات گسترده و کارشناسی شده دارد که در دبیر خانه شورای عالی مناطق ازاد کشور در تهران مطالعات عمیق آن در دست بررسی است.

وی افزود: بی شک طرح عظیم منطقه آزاد تجاری نیازمند فرایند طولانی است که این مهم باید در مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب برسد.

فرماندار مریوان افزود: اختصاص بیش از 100 میلیارد تومان به جاده سنندج – مریوان خود برگ زرین دیگری از دستاورد سفر دولت به استان است.

فلاحی با اشاره به پروژه های نیمه در مریوان گفت: یکی از پروژه های مهم سد گاران بوده که متاسفانه بنا به اهمال کاری و ضعف هایی که در گذشته بوده بیش ز 12 سال طول کشیده است .

وی گفت: خوشبختانه با پیگیری ها انجام شده در چند سال گذشته و تامین اعتبارات لازم این سد می تواند بیش از 700 هزار هکتار زمین های زراعی دیمی را به زیر کشت ببرد.

فلاحی در خصوص برنامه مهندسی شده و عملی تبدیل بیمارستان فجر و ساختمان شهرداری به منطقه تجاری ، یادآور شد: با کارشناسی های به عمل آمده به این نتیجه رسیده ایم که وجود یک بیمارستان قدیمی در مرکز شهر هیچ گونه توجیه علمی و صرفه اقتصادی و زیست محیطی نداشته و این بیمارستان باید به زیر ساخت های تجاری و اقتصادی در بخش خصوصی تبدیل شود تا بتوان بیشترین بازده تجاری را از آن به نفع منطقه و شهرستان کسب کرد.

وی یکی از مشکلات کنونی گره ترافیکی در مرکز شهر را وجود بیمارستان فجر و ساختمان شهرداری اعلام کرد و افزود: در صورت داشتن برنامه ای مهندسی شده می توان با تغییر کاربری این دو ساختمان، مشکلات ترافیکی شهر را نیز تا اندازه ای برطرف کرد.

در پایان این مراسم که با حضور کیانی رییس و دبیر هیات امنای دانشگاه های آزاد استان کردستان، امام جمعه و مسئولان دستگاه های اجرایی این شهرستان برگزار شد کاوان کریمی زاده به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد واحد مریوان معرفی و از زحمات عثمان باقدم در طول چند سال ریاست دانشگاه ازاد واحد مریوان قدردانی شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین