|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
باراک اوباما خود را رییس جمهور خوبی توصیف کرد و مدعی شد، در صورتی که می توانست برای بار سوم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کند باز هم پیروز می شد و قوانین را مانع تحقق این امر عنوان کرد.
رییس جمهور آمریکا در سخنان روز سه شنبه خود خطاب به رهبران کشورهای اتحادیه آفریقا در مورد اهمیت محدودیت دوران ریاست جمهوری گفت: فکر می کنم که رییس جمهور خیلی خوبی بوده ام و معتقدم اگر می توانستم در انتخابات شرکت کنم، برنده می شدم.

وی در ادامه با اشاره به این که، طبق قانون اساسی آمریکا او نمی تواند بیش از 2 دوره ریاست جمهوری این کشور را به عهده گیرد، گفت: من نمی فهمم چرا بعضی ها درحالی که این اندازه پول و ثروت دارند، باز هم دلشان می خواهد به مدت طولانی در این مقام بمانند.

رییس جمهور آمریکا به طور تلویحی به منظور ترغیب رهبران کشورهای آفریقایی به رعایت قوانین مبنی بر محدودیت ریاست جمهوری در کشورشان گفت: من هنوز طرح های زیادی را برای کمک به مردم کشورم (آمریکا) در سر دارم، اما قانون قانون است و هیچ کس مافوق قانون نیست، حتی رییس جمهور.

گرچه بر اساس قانون اساسی آمریکا روسای جمهوری این کشور بیش از دو دوره 4 ساله مجاز به تصدی این مقام نیستند، اما فرانکلین روزولت رییس جمهور این کشور تنها رییس جمهور آمریکایی بود که 4 دوره پیاپی به این مقام رسید.

او یک سال پس از پیروزی در چهارمین دوره ریاست جمهوری به دلیل خونریزی مغزی درگذشت.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
0
2
"... فکر می کنم که رییس جمهور خیلی خوبی بوده ام و معتقدم اگر می توانستم در انتخابات شرکت کنم، برنده می شدم."

ما ملّت ایران هم با شما موافقیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین