|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۸
کد خبر: ۵۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: زمان آن رسیده که نیروی انسانی را یک سرمایه بدانیم و نیمی از این سرمایه را بلااستفاده نگه نداریم.
اطهره نژادی عصر سه شنبه در آیین پایانی سومین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی تقویت همکاری های تخصصی و شبکه ای سازمان های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی حوزه زنان و خانواده استان های کرمان و هرمزگان افزود: امروز زنان برای زنان کار نمی کنند بلکه مادر، همسر و دختر هستند و همیشه کلیشه های تعریف جوامع را شکسته و بدرستی حرکت کرده اند.

وی بیان کرد: اگر قصوری بوده به این دلیل است که ما از نظارت می ترسیم و باید پاسخگو باشیم.

وی گفت: در جامعه زنده، شهروندان به هم اعتماد می کنند، تحمل شنیدن حرف یکدیگر را دارند، یک جانبه نگاه نمی کنند و نظافت فضای عمومی را نظافت خانه خود می دانند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مدیریت فرصتی برای سعی و خطا نیست اظهار کرد: جامعه ای زنده است که شان و شخصیت تولید کننده از صاحب سمت بالاتر باشد.

وی گفت: اگر بخواهیم کشور اقتدار خود را حفظ کند و به سند چشم انداز برسیم باید به قاعده مداری، سیستم مداری و نظارت جدی و پایدار بر اجرای قانون پایبند باشیم.

نژادی افزود: در گذشته با توجه به زور بازوی مردان بسیاری از کارهای فیزیکی را مردان و مدیریت جوامع را زنان انجام می دادند ما امروز زمانه متفاوت است و بسیاری از چیزها که حاصل خرد انسان بوده جای ابزارهای فیزیکی را گرفته است.

وی اظهار کرد: استاندار کرمان به توسعه نیروی انسانی بویژه حوزه زنان نگاه مثبت دارد و توسعه نیروی انسانی، عمرانی و اجتماعی را در کنار هم می بیند.

وی گفت: دو راه برای توسعه داریم که نخبگان یا جامعه و اینکه توامان با هم تصمیم بگیرد و اصول توسعه شایسته سالاری، بروکراسی صحیح، صنعتی شدن و توزیع عادلانه منابع در همه جای کشور است.

این مقام معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر در مسیر توسعه یافتگی حرکت کنیم ضروری است به بنیان های فکری یکسان برسیم.

وی افزود: تغییرات جهانی با شتاب انجام می شود و ضرورت دارد خود را با آنها همراه کنیم.

نژادی از میزبانی کرمان برای برگزاری این نشست ها در سه روز گذشته نیز تشکر کرد و گفت: از روحیه مدنی بانوان قدردانی می کنم و یک تجربه موفق و کار سیستمی خوب اجرا شد.

وی افزود: حضور پرنشاط، فعال و موثر بانوان در این نشست ها را به عنوان اعلام آمادگی آنان برای حرکت در مسیر توسعه پایدار، متوازن و همه جانبه می دانیم.

سومین نشست منطقه ای سازمان های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی حوزه زنان استان های کرمان و هرمزگان از چهارم تا ششم مرداد به میزبانی کرمان برگزار شد و بیش از 90 سمن فعال در حوزه زنان و خانواده در این نشست حضور داشتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین