کد خبر: ۵۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: تحقق شعار سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب در همراهی ملت با تیم مذاکره کننده ایرانی در مسائل هسته ای تحقق یافت.
آیت اله سیدکاظم نورمفیدی روز سه شنبه در نشستی خبری افزود: این همدلی و همزبانی ملت و دولت با یکدیگر به خصوص پشتیبانی از تیم مذاکره کننده ایرانی در سایه رهنمودهای معظم له، مهمترین و اصلی ترین راه برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: البته در این پیروزی و به نتیجه رسیدن مذاکرات نباید از توان تیم مذاکره کننده غافل شد، ضمن این که معتقدم مذاکرات هسته ‎ای بدون نظر رهبر معظم انقلاب انجام نشد و ایشان هم بارها حمایت خود را از تیم مذاکره کننده هسته‎ ای ایران اعلام داشتند.

آیت اله نورمفیدی ادامه داد: مذاکره کنندگان ایران، با رعایت خطوط قرمز نظام که توسط رهبر معظم انقلاب بیان شد در مذاکرات حضور یافتند و در عین آگاهی و تسلط به اصول مذاکره، بر سر مواضع خود نیز ایستادگی کردند.

به گفته نورمفیدی مذاکرات هسته ‎ای از مسائل بسیار مهم کشور است و معتقدم مذاکرات در واقع یک نوع بده و بستان بین طرفین است و نمی‎ شود در چنین کارهایی انتظار داشت که طرف مقابل خواسته‎ های ما را بپذیرد و ما هیچ یک از خواسته‎ های او را نپذیریم.

وی گفت: از همان ابتدا نظرم در باره مذاکرات هسته ای مثبت بود یعنی امیدوار بودم که به یک جای مطلوبی برسد.

نماینده ولی فقیه در گلستان در مورد این که برخی خطوط قرمز نظام را رعایت نمی کنند و حرف هایی در خصوص مذاکرات می زنند یادآور شد: نقد لازمه رشد و بالندگی یک جامعه است اما برخی مخالفت ها از نقد فاصله می گیرد و در واقع آن دسته افراد و گروه ها به جای نقد کردن از تیم مذاکره کننده که باید اصولی و اساسی باشد بیشتر نق می زنند و معظم له نیز بارها بر این مسئله تاکید کردند که این شیوه نقد کردن به هیچ وجه پسندیده نیست.

امام جمعه گرگان با تاکید بر این که همدلی و همزبانی ملت و دولت از ارکان پیروزی و از ضروریات حفظ نظام جمهوری اسلامی است خاطرنشان کرد: با توجه به وظایفی که برای خطیبان جمعه و نمایندگان ولی فقیه تعریف شده، وظیفه تبیین این شعار و سایر شعارها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برعهده ما است.

آیت اله نورمفیدی یادآور شد: با نگاهی به تاریخ ایران اسلامی متوجه می شویم که این تاریخ سرشار از توطئه افکنی دشمنان در عرصه های داخلی بوده و آنان از اختلافات داخلی برای توسعه نفوذ و رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کرده اند.

وی در خصوص نقش نماز جمعه در ترویج فرهنگ نماز گفت: مسائل زیادی در ترویج فرهنگ نماز، گرایش و حتی بیزاری مردم نسبت به این فریضه الهی تاثیر دارد.

امام جمعه گرگان یادآور شد: نسل سنتی نسبت به نماز پایبند است اما از سوی جوانان، خطر سستی و بی ‎اعتنایی به نماز محسوس است.

آیت اله نورمفیدی با بیان این که امروز اوضاع زندگی و عملکرد دولت (به معنای عام) در گرایش نسل جوان به نماز تاثیر بسزایی دارد گفت: مفاسد اقتصادی که در جامعه مطرح می‎ شوند و تا آخر علنی و نتایج رسیدگی به آن اعلام نمی ‎شود در کنار مسائلی از قبیل بیکاری، بالا رفتن سن ازدواج، شبکه‎های اجتماعی که بنیان های دین و دیانت را نشانه گرفته‎ اند و وجود عرفان های کاذب و نوظهور سبب ایجاد موج دوری جوانان از نماز می ‎شوند.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: هر نظام و انقلابی در سال‎ های اولیه پیروزی خود با هیجانات زیادی همراه است اما بعدها گرفتاری ‎هایی مانند موارد مذکور به وجود می‎ آید که ممکن است شور و هیجان جامعه را کاهش دهد.

آیت اله نورمفیدی در خصوص تاریخچه نماز جمعه در اسلام و ایران گفت: نماز جمعه یک عبادت معمولی نیست در قرآن، احادیث و روایات اسلامی جایگاه بسیار مهمی دارد و در عین عبادت، مصالح امت اسلامی مد نظر قرار می گیرد.

امام جمعه گرگان افزود: اگر نماز جمعه فقط یک عمل عبادی بود مانند حج، اجتماع مسلمین، جزو شرایط اساسی آن قرار نمی‎ گرفت لذا به جماعت برگزار شدن نشانه اهمیت آن است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: استقرار حاکمیت اسلامی یکی از شرایط اساسی اقامه نماز جمعه است ضمن آن که وجود امام عادل نیز شرط دوم در برگزاری نماز جمعه می باشد.

آیت اله نورمفیدی تصریح کرد: نبود شرط دوم در طول تاریخ باعث شد تا برخی از فقها به منظور جلوگیری از سوء استفاده حاکمان جور از تریبون نماز جمعه، اقامه آن را حرام اعلام کنند.

وی با اشاره به این که اولین نماز جمعه کشور در تهران پنجم مرداد ماه سال 1358 مصادف با اولین جمعه ماه مبارک رمضان آن سال به امامت آیت الله طالقانی برگزار شد، افزود: همزمان با آن با اجازه امام راحل که بعدها حکم ایشان به دست ما رسید، اولین نماز جمعه گرگان در همین مکان مصلی در همان روز به امامت اینجانب برگزار شد.

آیت اله نورمفیدی اظهار کرد: این امتیاز ارزشمند برای شهر گرگان نسبت به سایر شهرهای ایران بود که با دست خط امام خمینی (ره) این مسئله مهم صورت گرفت.

امام جمعه گرگان تلخ‎ ترین خاطره خود را مربوط به سال‎ های بعد از پیروزی انقلاب و مربوط به رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: در آن شرایط این گونه تصور می‎ شد که سرنوشت کشور و انقلاب با رحلت ایشان چه خواهد شد، اما به شکرانه الهی و انتخاب شایسته آیت‎ الله خامنه ‎ای به عنوان رهبر انقلاب و 26 سال مدیریت در بحران‎ های مختلف، ثابت شد که ایشان در میدان عمل هم جانشین شایسته‎ ای برای امام (ره) هستند و تاکنون در همه فراز و نشیب‎ها، کشتی انقلاب را به سلامت عبور داده اند.

آیت اله نورمفیدی شیرین ‎ترین خاطره مربوط به دوران امامت جمعه خود را، بسیج مردمی در پشتیبانی از جبهه ‎ها و اعزام به میدان ‎های نبرد دانست و گفت: آن روزها در کنار مردم، لباس رزم بر تن می‎ کردیم و به میدان‎ های نبرد حق علیه باطل اعزام می‎ شدیم.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در زمینه راهکارهای تحقق بصیرت ‎افزایی مردم در نماز جمعه اظهار کرد: نماز جمعه دو بخش دارد یک بخش مربوط به معارف دینی و دیگری شامل مجموعه مسائلی است که با مصالح امت اسلامی ارتباط دارند این ها به توان خطیب جمعه و آشنایی او با مسائل دینی و مصلحت ‎های امت اسلامی بستگی دارد.

آیت اله نورمفیدی خطاب به خبرنگاران گفت: تنظیم خبر یک فن است خبرنگار باید اهداف گوینده را بداند و بر اساس آن خبر خود را تنظیم کند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: چند هفته قبل در نماز جمعه تذکری به کشاورزان دادم برخی از رسانه ‎ها، این حرف‎ ها را با عنوان انتقاد شدید من از کشاورزان مطرح کردند در حالی که من همیشه مدافع کشاورزان و تولید هستم.

آیت اله نورمفیدی تأکید کرد: خبرنگاران نباید در تنظیم خبر، اصل را فرع و فرع را اصل جلوه دهند، این کار رندی در خبر است و چنین اشتباهاتی اثرات منفی در جامعه دارد.

امام جمعه گرگان با بیان این که هر کسی در حیطه کاری خود عمل مثبت و منفی دارد تصریح کرد: خبرنگاران هم از این قاعده مستثنی نیستند آن ها با خبرهای خود می‎ توانند پیچ نظام را شل یا سفت کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین