|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۵۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
استاندار اصفهان گفت: این استان به عنوان صادر کننده ایده، فکر و خلاقیت در کشور از ظرفیت های علمی و پژوهشی بالایی برخوردار است.
رسول زرگرپور روز سه شنبه در شورای آموزش و پرورش استان اصفهان و تجلیل از برترین های کنکور اظهارکرد: تمام رتبه های برتر استان اصفهان در کنکور امسال به برکت خون شهدا، لطف خداوند و حمایت والدین همچنین سعی و تلاش بسیار این دانش آموزان به دست آمده است.

وی ادامه داد: ظرفیت استان به حدی است که می توانیم همه رتبه های تک رقمی کنکور را به دست آوریم.

استاندار اصفهان اضافه کرد: هدفگذاری بسیاری از استانهای کشور رسیدن به جایگاه اصفهان در عرصه های مختلف از جمله علمی و تحقیقاتی است.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور که در بسیاری از عرصه ها پیشتاز است به غیر از نگاه ملی، توجه جهانیان را به خود جلب کرده است.

زرگرپور با اشاره به سفر چندی قبل یکی از فیلسوفان فرانسوی به اصفهان ، گفت: این فیلسوف فرانسوی اظهارکرد که جهانیان، اصفهان را به دلیل درخشش در عرصه های فرهنگ، تاریخ و علوم می شناسند.

استاندار اصفهان همچنین به طراز علمی این استان اشاره کرد و افزود: اصفهان در این بخش با دارا بودن پنج دانشگاه بین المللی و دارای 330 هزار دانشجو، در سطح کشور رتبه دوم را در اختیار دارد.

وی به جایگاه اصفهان در بخش گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: استان اصفهان یکی از قطب های گردشگری به شمار می رود و شمار گردشگران خارجی وارد شده به اصفهان از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون، سه برابر افزایش یافته است.

در ادامه ، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز درخشش دانش آموزان این استان در کنکور سراسری را افتخاری برای اصفهان دانست و گفت: سال گذشته پس از 6 سال، دانش آموزان اصفهانی موفق به کسب رتبه تک رقمی کنکور سراسری شدند.

محمدحسن قائدیها بااشاره به اینکه این آمار در سالجاری افزایش چشمگیری داشت، گفت: کسب پنج رتبه تک رقمی و تعداد زیادی رتبه دو رقمی کنکور سراسری نشاندهنده پیشرفت های اخیر دانش آموزان اصفهانی در کنکور سراسری است.

وی همچنین به کسب عنوان نخست رقابت های رتباتیک سوپر امدادگر توسط تیم رباتیک پژوهسرای اصفهان در چین اشاره کرد و گفت: این جدیدترین افتخار در عرصه بین المللی توسط اصفهانی هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین خواستار برگزاری آئین تجلیل از دارندگان رتبه دوم کنکور سراسری شد.

در این آئین از هفت نفر از دانش آموزان اصفهانی که رتبه های برتر کنکور سراسری و المپیادهای جهانی را به دست آورده اند، تجلیل شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین