|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۶۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
عوض حیدرپور از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز به‌دنبال شکایت احمدی‌نژاد از اسحاق جهانگیری به «شرق» گفته «ایشان اگر فرصت شکایت از معاون‌اول رئیس دولت را دارد، بهتر است ابتدا برای شرکت در دادگاه‌های خودش دست به‌کار شود.
آن‌قدر در دادگاه حاضر نشد که حالا خودش دست پیش گرفته و شاکی شده است. «محمود احمدی‌نژاد» از آذر ٩٢ تا به امروز فرصتی برای حضور در دادگاه نداشته، اما بااین‌حال نه‌تنها در بسیاری از مراسم‌های رسمی و غیررسمی حاضر شده که دو روز پیش در اقدامی ابتکاری از معاون‌اول رئیس دولت «تدبیر و امید» شکایت کرده است. شکایتی که با استقبال اسحاق جهانگیری مواجه شد؛ آن هم از سوی احمدی‌نژادی که حالا خودش در قوه قضائیه پرونده‌های متعدد دارد. موضوع شکایت احمدی‌نژاد از معاون‌اول رئیس‌جمهوری «استمرار افتراها و اکاذیب نسبت‌داده‌شده از سوی جهانگیری» عنوان شده است. افشاگری‌هایی که تا به اینجای کار تأثیر قابل‌توجهی در برملاشدن تخلف‌ها و فسادهای انجام‌شده در دولت‌های نهم و دهم داشته است. با وجود ادعای دفتر احمدی‌نژاد مبنی‌بر شکایت از جهانگیری، «الهام امین‌زاده»، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری، به «ایسنا» خبر داده که تا به اینجای کار «رسما چیزی دریافت نکرده‌ایم».

تهدید بقایی به شکایت از جهانگیری و حضورش در زندان

حالا که مدیران نزدیک به احمدی‌نژاد یکی‌یکی روانه دادگاه و زندان شده‌اند، بیش از هر زمان دیگری موضوع دادگاه احمدی‌نژاد محل سؤال است.  «حمید بقایی» درست یک روز مانده به دستگیری خبر داد بنا دارد از اسحاق جهانگیری شکایت کند، فردای آن‌ روز قوه قضائیه خبر داد معاون اجرائی محمود احمدی‌نژاد بازداشت شده است. حالا شاید زمزمه‌هایی در کار بوده که احمدی‌نژاد نیز به فکر شکایت از آقای معاون‌اول افتاده است.  احمدی‌نژاد نخستین‌بار پنجم آذر ٩٢ به دادگاه احضار شد و دیگر بار ١٦ آذر همان سال. بااین‌حال در هیچ‌کدام از این دو تاریخ به دادگاه نرفت. با وجود این برخی نمایندگان مجلس پیگیر ماجرای دادگاه رئیس دولت گذشته‌اند. «غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی»، عضو کمیسیون برنامه و بودجه، در همین زمینه به «شرق» می‌گوید: «قوه قضائیه مکانیزم‌هایی دارد که حتی در صورت عدم حضور فرد در دادگاه هم آن مکانیزم‌ها عمل خواهند کرد، قوه قضائی حتی می‌تواند فردی را که به دادگاه نمی‌آید، بازداشت کند یا برای فرد موردنظر حکم غیابی صادر کند». براساس اصل ١٤٠ قانون اساسی، دادگاه‌های عمومی دادگستری می‌توانند به جرایم احتمالی رئیس دولت و وزیران او با اطلاع مجلس رسیدگی کنند و هیچ منع قانونی‌ای در این زمینه وجود ندارد.

ورود به فاز شکایت

عوض حیدرپور از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز به‌دنبال شکایت احمدی‌نژاد از اسحاق جهانگیری به «شرق» گفته «ایشان اگر فرصت شکایت از معاون‌اول رئیس دولت را دارد، بهتر است ابتدا برای شرکت در دادگاه‌های خودش دست به‌کار شود. احمدی‌نژاد کمی متوهمانه به مسائل می‌نگرد که حالا وارد فاز شکایت شده است. به‌جای شکایت باید پاسخ‌گوی نقدها و تخلف‌های گسترده رخ‌داده در دولت خود باشد». درهمین‌حال حسین دهدشتی نیز به طولانی‌شدن نتایج دادگاه احمدی‌نژاد اشاره کرده و به «شرق» می‌گوید: «نزدیک به دو سال است که افکار عمومی منتظر ارائه نتایج دادگاه احمدی‌نژاد است، حالا که هم معاون‌اول و هم معاون اجرائی او روانه زندان شده‌اند و برخی مدیران ارشد دولت او در دادگاه پرونده دارند، لازم است مسائل مربوط به دادگاه او نیز اطلاع‌رسانی شود».

٥ پرونده باز احمدی‌نژاد در قوه قضائیه

محمدرضا خباز از نمایندگان ادوار مجلس نیز پیش‌تر به «شرق» خبر داده بود: «احمدی‌نژاد پنج پرونده باز در قوه‌قضائیه دارد که هر پنج پرونده این شکایت‌ها به تصویب مجلس هشتم رسیده است».

اما شکایت‌ها از او، در مجلس نهم نیز ادامه داشت، یکی از محورهای حضور احمدی‌نژاد در دادگاه، به انبوه شکایت‌های واصله به قوه قضائیه از سوی مجلس بازمی‌گردد؛ شکایت‌هایی که از سال ٩١ تا ٩٣، درمجموع نزدیک به ٣٠ عنوان می‌شود. در میان شکایت‌ها، از واردات خودرو لوکس با ارز مرجع گرفته تا ماجرای چندشغله‌ها و شکایت از مشاغل دولتی متعدد حمید بقایی به چشم می‌خورد. برخی گزارش‌ها نیز مربوط به انحراف بودجه می‌شود و برخی دیگر تفحص از نهادها و دستگاه‌ها. سه مورد از این تخلف‌ها نیز به معرفی‌نکردن به‌موقع وزرای کابینه بازمی‌گردد، شکایتی که آن‌روزها از سوی رئیس مجلس به قوه قضائیه فرستاده شد. پرونده دیگر شکایت از احمدی‌نژاد مربوط به ماجرای دانشگاه ایرانیان است.

 دولت رفوزه

مرور کوتاهی بر کارنامه دولت محمود احمدی‌نژاد نشان از آن دارد که او و برخی یارانش در هشت سال حضور در عرصه سیاسی چندان به وعده‌ها و شعارها عمل نکرده و درنهایت خرابه‌ای تحویل دولت بعد دادند که به گفته حسن روحانی، این دولت هنوز مشغول آواربرداری است. اگرچه برخی می‌خواهند نوستالژی دوره احمدی‌نژاد را یک‌بار دیگر در اذهان عمومی و به‌ویژه توده مردم جا بیندازند، اما نمی‌توان به‌سادگی از کنار شکل‌گیری برخی پرونده‌های تخلف نجومی در دولت‌های نهم و دهم گذشت. از ماجرای تخلف سه هزار میلیارد تومانی گرفته تا ماجرای بابک زنجانی و بسیاری پرونده‌های ریزودرشت دیگر. علاوه‌بر رانت‌های به‌وجود‌آمده، این‌روزها شاهد موجی از بازداشت‌ها در میان مسئولان دولت گذشته هستیم، محمدرضا رحیمی، معاون‌اول رئیس دولت گذشته به‌همراه حمید بقایی، معاون اجرائی احمدی‌نژاد هر دو در اوین به‌سر می‌برند و برخی دیگر از نزدیکان او درگیر پرونده‌های باز خود در مراجع قضائی هستند. افکار عمومی در انتظار تعیین تکلیف دادگاه رئیس دولت‌های نهم و دهم است.

------------------

پیگیری مجدانه مبارزه با فساد

معصومه ابتکار . رئیس سازمان محیط‌زیست

رحمت خداوند بر دو برادر شهیدش؛ آقای اسحاق جهانگیری، معاون اول دکتر روحانی، گویی امروز کوله‌باری سنگین از وفای‌به‌عهد آنان بر دوش دارد. او به‌خاطر بیان پاره‌ای از رازهای مگو و نه به اتهام دروغ‌گویی، متهم است و شاکی دارد. او به‌واسطه پیگیری مجدانه‌اش در مقام رئیس شورای‌عالی مقابله با مفاسد اقتصادی و مبارزه با اتلاف بیت‌المال ازجمله زمین‌خواری و ازبین‌بردن محیط‌زیست، هدف تخریب و اتهام قرار گرفته است. بی‌تردید در مسیر استقرار نظام کارآمد، احقاق حقوق مردم و شکستن پیکره فساد، رنج‌های فراوان وجود دارد و البته با توکل به خداوند و صبر بر این فشارها و دشواری‌ها آفتاب حقیقت سر می‌زند... واستعینوا بالصبر و الصلاة...

منبع: شرق
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۳
امير علي آشوري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
3
1
چي شده ترسيديد و شروع كرديد به تخريب
خوب شكايت كرده بگذاريد مراحل قانونيش طي شود
شكايت كه متهم شدن نيست كه مي گوييد 30 شكايت
بريد احكام صادر شده عليه جهانگيري را بخوانيد كه بازرسي كل كشور عليه او صادر كرده
ارسطوعامل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
2
1
زود قضاوت نکن و دنیا و اخرتتو خراب نکن و به هیچکس توحین نکن. مگه داریم مگه میشه اصلا یه همچین چیزی اگه میگی احمدی نژاد پرونده های متعددی داره حالا هرکس میتونه بیاد از ایشون به دلایل واهی شکایت کنه حالا اگه تو و دوستات بیاین از یکی شکایت کنین تا داداگاه معلوم نکنه شما نباید حرف بیهوده تو سایتت بزنی چرا بچه مچه درمیاری تو ؟ افتاد؟افتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاد؟ اون یارو قد بلنده داره به تو میخنده دکتر شفاعتت نکرد نگا به ساعتت نکرد تو رو یه راست راهی تیمارستان کرد
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
1
0
احمدی نژاد رو همه میشناسن و می دونن اگه بیاد تو دادگاه این قدرت رو داره که یک تنه همه رو محاکمه کنه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین