کد خبر: ۵۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲
دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه ای، از آتش بس یکجانبه نیروهای سعودی استقبال کرد اما نسبت به قتل عام مردم المخا در روز جمعه از سوی آل سعود سکوت کرد.
بان کی مون در بیانه خود، خواستار پیروی همه گروه های درگیر از اتش بس برای رساندن کمک های انساندوستانه به آسیب دیدگان حملات هوایی سعودی ها به یمن شد.

مقام های آل سعود روز جمعه ساعاتی پس از حمله وحشیانه خود به بندر المخا که دستکم 120 نفر از مردم این شهر را به قتل رساند و شمار زیادی را مجروح کرد، در تصمیمی یکجانبه اعلام کردند که از نخستین ساعت روز دوشنبه حملات هوایی خود به یمن را برای ایجاد فرصت کمک رسانی به مصدومان و آسیب دیدگان این حملا ت متوقف خواهند کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد یکشنبه شب با صدور بیانیه ای بدون محکوم کردن این حملات وحشیانه، از این اقدام سعودی ها ابراز خرسندی کرده و ازهمه طرفین درگیر در یمن خواسته است از این تصمیم یکجانبه پیروی کرده و به امدادگران سازمان ملل امکان دهند تا با سرعت بیشتری کمک رسانی به میلیونها تن از مردم این کشور را ادامه دهند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین در این بیانه به جز یادآوری افزایش تلفات غیرنظامیان و بیان اینکه « گزارش های آزار دهنده تلفات غروب جمعه»، فقط تاکید کرده که توقف درگیری و ادامه این آتش بس ها ضروری و حیاتی است.

وی، ازهمه طرفین درگیر در یمن خواسته تا هرگونه عملیات نظامی در این پنج روز را متوقف و از نقل و انتقال سلاح خود داری کنند.

بان کی مون بدون اشاره به حملات هوایی سعودی ها که عامل اصلی اختلال در عملیات کمک رسانی به مردم یمن است، از همه طرفین درگیر خواسته است تا تسهیلات لازم برای رساندن کمک های فوری درمانی و بهداشتی و دسترسی امن و بی وقفه امدادگران به همه شهر های یمن را فراهم آورند و با پیروی از تعهدات بین المللی، در حفاظت جان غیرنظامیان بکوشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین