|
|
امروز: دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
روسای قوای سه گانه عراق روز دوشنبه در دیدار با وزیر خارجه کشورمان در بغداد، از توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای غربی استقبال کردند.
محمدجواد ظریف عصر دوشنبه دیدارهای جداگانه ای با فواد معصوم رییس جمهوری، حیدر العبادی نخست وزیر و سلیم الجبوری رییس پارلمان عراق انجام داد و روسای قوای سه گانه عراق در این دیدارها، از توافق هسته ای ایران با کشورهای غربی ابراز رضایت و استقبال کردند.

براساس این گزارش، سران قوای سه گانه عراق، حصول توافق هسته ای را به ملت و دولت ایران و رهبر معظم انقلاب تبریک گفته و تاکید کردند که این توافق در راستای منافع کشورهای منطقه است.

وزیر خارجه ایران همچنین در این دیدارها درباره مسایل منطقه و جهان، مناسبات دوجانبه و ضرورت توسعه این روابط گفت وگو کرده و رهبران عراق نیز بر گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران شامگاه یکشنبه از طریق فرودگاه امام علی(ع) در نجف اشرف وارد عراق شد و بعد از زیارت عتبات عالیات در کربلای معلا، نجف اشرف و دیدار با مراجع عظام در نجف اشرف، بعدازظهر امروز(دوشنبه) به بغداد آمد و با همتای عراقی خود دیدار و گفت وگو کرد.

محمدجواد ظریف بعد از توافق هسته ای، دور جدید دیپلماسی منطقه ای را روز یکشنبه با سفر به کویت آغاز کرد .وی پس از دیدار با مقامات کویتی راهی قطر شد و با امیر قطر و وزیر امور خارجه این کشور نیز دیدار کرد و سپس عازم عراق شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین