|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۶
کد خبر: ۵۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
تصویب سه پروژه ۲۰ میلیارد تومانی، ارائه تسهیلات کارآفرینی و انتقاد از کمبود فضای سبز در مازندران در جلسه شورای هماهنگی شوراهای مازندران مطرح شد.
جلسه هماهنگی شوراهای استان مازندران شامگاه دوشنبه در سالن استانداری مازندران برگزار شد و در این جلسه تخصیص اعتبار ویژه برای توسعه مازندران عنوان شد.

رئیس شورای عالی استان های کشور در این جلسه با اشاره به اینکه در مدت پنج ماه مسئولیت بدنبال پویایی در شورا هستیم، گفت: سه پروژه برای هر استان با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان تصویب می شود.

تضعیف شوراها با بازداشت اعضای شورای زیرآب

غلامرضا بصیری پور با تاکید بر اینکه نباید اجازه تضعیف شوراها را توسط مسئولان اجرایی دهیم، اظهارداشت: بازداشت اعضای شورای شهر زیراب موجب تضعیف شورا شده است و باید بصورت جدی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه طبق قانون اساسی مجلس و شورای شهر از ارکان تصمیم گیری در کشور هستند، افزود: باید جایگاه شورا در کشور حفظ و قوانین در آن رعایت شود.

رئیس شورای عالی استان های کشور با بیان اینکه کمیته انطباق یک قانون است اما ایرادات و اشکالاتی در آن وجود دارد، اذعان داشت: با توجه به اینکه جایگاه شورای شهرستان یک جایگاه با اهمیت و مهم است بهمین منظور در سال جاری همایش شورای شهرستان کل کشور را در مشهد مقدس برگزار خواهیم کرد.

بصیری پور با عنوان این سوال که سهم شوراها در توسعه کشور چقدر است، گفت: باید به روز و سالگرد شوراها اهمیت ویژه ای داده شود و برای شوراهای شهرستان در سال جاری حدود ۵ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده می شود.

بصیری پور با بیان اینکه شورا یک رکن است، اظهارداشت: با توجه به اینکه شورا یک رکن است و باید عضو هیات دولت باشد برای حل مشکلات بیمه تصمیم گیری کند و در اکثر استان های کشور از ائمه جمعه آنها خواستار احداث زائر سرا در مشهد شده ام.

همچنین معاون عمرانی استانداری مازندران با اشاره به شعار سال جاری مقام معظم رهبری دولت و ملت، همدلی و همزبانی، گفت: با توجه به شعار سال جاری رهبری اعضای شورای شهر و مسئولان اجرایی دولت که توسط مردم بصورت مستقیم  و غیر مستقیم انتخاب شده اند بدهی خود را به مردم ادا کنند.

علی نبیان با بیان اینکه باید بدهی و ادای دین به مردم را بیش از گذشته مسئولان اجرایی پرداخت کنند، اذعان داشت: همیشه با یک مدیریت مناسب و درست می توان یک مدیریت جامع بوجود آورد.

وی با اعلام اینکه برگزاری جلسات کارگروه انطباق براساس نص صریح قانون است، افزود: برگزاری این جلسات موارد و مشکلات را به حداقل ممکن می رساند.

نبیان به برگزاری کارگروه آموزشی اعضای شورای شهرستان در هر شهرستان اشاره و تصریح کرد: با برگزاری این کارگروه های آموزشی اعضای شوراهای شهرستان می توانند به بررسی و حل موانع و مشکلات شهرستان خود با آگاهی کامل می پردازند.

فعالیت هفت هزار عضو شورا در مازندران

وی با اعلام اینکه در استان ۷ هزار و ۷۱۳ عضو شورای شهر و روستا در حال فعالیت هستند، افزود: ۳۵۷ عضو در ۵۸ شهر استان مازندران در حال فعالیت هستند که ۱۸ نفر دارای مدرک دکتری، ۷۸ نفر فوق لیسانس و ۱۸۸ نفر دارای مدرک لیسانس هستند و باید با ادبیات شورایی تمام موارد در شهر و روستا جاری و ساری شود.

وی در خصوص سیل در مازندران، اظهارداشت: با توجه به برف غرب استان، سیل سال گذشته، بلده، بهشهر و سیل زیراب تدابیری در خصوص این اتفاقات برای طرح جامع سیلاب در حال اتخاذ است و باید با مدیریت جامع و کامل مشکل بحران سیل و سیلاب را در استان برطرف کنیم.

نبیان با بیان اینکه تلاش مسئولان اجرایی دولت تدبیر و امید خدمتگزاری به مردم است، گفت: وظیفه مسئولان اجرایی دولت ارائه خدمات بیش از پیش به مردم است.

وی تصریح کرد: با توجه به جمعیت بیش از ۳ میلیون نفری استان مازندران در ایام تعطیلات عید فطر از راههای مواصلاتی به استان به تعداد جمعیت استان مسافر و گردشگر وارد استان شده اند.

نبیان میانگین کشوری در خصوص جمع آوری آبهای سطحی را ۴۰ تا ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: میزان بارندگی در استان و ایجاد سیل در برخی از مناطق استان ۱۷۷ میلیمتر بوده که از این میزان فقط ۸ تا ۱۰ درصد در سدها ذخیره و مابقی وارد دریا شده است که این کمبود برای استان است.

ارائه تسهیلات کارآفرینی به روستاها

وی در خصوص میزان تسهیلات به روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار، افزود: روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار با مدیریت بر بودجه خود می توانند از طریق بانک کارآفرین چهار برابر تسهیلات دریافت کنند.

هچنین رئیس شورای استان مازندران از ضعف ها در شورای عالی استان ها را توسعه مرکز مطالعات و پژوهش ها، استخدام حقوقدان، اصلاح کمیته انطباق و پیگیری ارسال پیش نویس بودجه در شورای عالی عنوان کرد.

 حمیدرضا افراشته از شورای عالی استان ها خواستار مطالبات  این استان شد و افزود: مازندران تنها استانی است که یک متر بزرگراه ندارد اما نام استان توریستی و گردشگر به آن داده اند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد جاده های اصلی غرب و شرق استان در دوران نخست پهلوی ساخته شده است، اذعان داشت: متاسفانه عمر پل های استان تمام شده است و باید مورد نوسازی و بهسازی قرار گیرد.

افراشته به اختصاص بودجه ۱۹۰۰ میلیارد تومانی به دریاچه ارومیه اشاره و اذعان داشت: امیدواریم این اتفاق برای استان مازندران و اختصاص بودجه بیفتد و مازندران تنها استانی است که سرانه فضای سبز ندارد و از برنامه توسعه پنجم فاصله دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین