|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: این اداره کل مراکز فرآموز را با هدف آموزش غیرمستقیم مهارت های رفتاری به کودکان6تا 12 سال راه اندازی می کند.
به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سمانه زمانی با بیان اهمیت آموزش مهارت های رفتاری در سنین کودکی و نوجوانی و با توجه به فقدان این آموزش ها در مدارس افزود: اداره کل سلامت شهرداری تهران برای نخستین بار در کشور مراکز فراموز را راه اندازی می کند.

وی با اشاره به اهداف مراکز فرآموز فعال در شهر تهران در راستای آموزش رفتارهای اعتیاد آور نظیر اعتیاد به رایانه و اینترنت، تلفن همراه، مُد و مُد گرایی و غذاهای آماده (فست فود) گفت: این مراکز در هر منطقه به نام های مختلف نام گذاری شده اند.

به گفته زمانی این مراکز در منطقه یک اعتیاد نوین، منطقه 3 خودشناسی، منطقه 4 خلاقیت، منطقه 5 مهارت دوست یابی، منطقه 6پیشگیری از مصرف دخانیات، منطقه8 هوش هیجانی، منطقه 11مسوولیت پذیری، منطقه 12آداب معاشرت، منطقه 13تغذیه سالم، منطقه 14احترام، منطقه 15هوش اخلاقی، منطقه 18پیشگیری از وندالیسم، منطقه 19اعتماد به نفس، منطقه 21رفتار جرات مندانه و منطقه 22حقوق و تکالیف شهروندی در زمینه آموزش رفتارهای اجتماعی نامگذاری شده است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه این مراکز در طول سال فعال خواهند بود، افزود: عمده فعالیت این مراکز در جهت آموزش مهارت های زندگی، بازیافت، خلاقیت، حقوق و تکالیف شهروندی، مجسمه سازی، اوریگامی، نقاشی، نمایش، داستان سرایی، خلاقیت هنری با مواد بازیافتی و بازی های بومی و فکری است.

زمانی گفت: براساس عنوان مطرح شده برای آموزش در هرمنطقه، ساختمان مرکز فراموز براساس اصول علمی روانشناسی به کارگاه های متنوعی برای یادگیری بهتر و سریع تر تقسیم بندی شده و آموزش در این مراکز توسط مربیان مجرب و آشنا با مباحث روانشناسی و مهارت های رفتاری کودکان انجام می شود.

وی درباره چگونگی بهره مندی از این مراکز گفت: ثبت نام در فصل تابستان از طریق مراجعه انفرادی والدین به مراکز فراموز یا از طریق پایگاه های تابستانی مدارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پایگاه های مساجد و فرهنگسراها و به صورت اردوهای دانش آموزی انجام می شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران همچنین از برگزاری برنامه های آموزشی سلامت محور تابستانی برای دانش آموزان شهر تهران خبرداد و یادآور شد: دوره های آموزشی پیشگیری از رفتارهای پرخطر( پیشگیری از استعمال دخانیات و ایدز) درهر مدرسه حداقل دو دوره در ماه در مقاطع راهنمایی و دبیرستان برگزار می شود.

زمانی برگزاری دوره های آموزشی مهارت های زندگی و کمک های اولیه را درهر مدرسه حداقل یک دوره در ماه و برگزاری جشنواره غذا در هر مدرسه را حداقل یک جشنواره در ماه از دیگر برنامه های اداره کل سلامت شهرداری تهران برای دانش آموزان شهر تهران برشمرد.

وی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره و روان شناسی به والدین و دانش آموزان در مدارس شهر تهران هم گفت: برگزاری جشنواره غذا، تهیه و توزیع اقلام آموزشی سلامت محور در هر مدرسه و اجرای تئاتر و نمایش های میدانی با موضوع سلامت از دیگر برنامه های این اداره کل در تابستان است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین