|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۵۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
موسسه گالوپ با انتشار نتایج نظر سنجی اخیر خود اعلام کرده است درحالی که محبوبیت 'برنی سندرز' سناتور آمریکایی و یکی از نامزدهای حزب دموکرات درانتخابات ریاست جمهوری این کشور به دوبرابر افزایش پیدا کرده میزان محبوبیت هیلاری کلینتون درمیان آمریکایی ها روبه کاهش گذاشته است.
 بر اساس آخرین نظر سنجی های موسسه پژوهشی گالوپ محبوبیت سناتور دموکرات آمریکایی ویکی از نامزد های پیشرو حزب دموکرات این کشور در انتخابات ریاست جمهوری درماه های اخیررو به افزایش گذاشته و از 12 در صد در ماه مارس امسال به 24 درصد افزایش یافته است.

به گفته گالوپ ، بر همین اساس وجهه ومحبوبیت هیلاری کلینتون درمیان آمریکایی ها رو به کاهش محسوسی گذاشته و از 48 در صد به 43 در صد تنزل کرده است.

گالوپ در همین گزارش، عدم محبوبیت کلینتون را بیشترین حد از سال 2007 اعلام کرده و یادآور شده است که در حال حاضر 46 در صد از مردم آمریکا نسبت به همسر رییس جمهور سابق این کشور و رقیب انتخاباتی اوباما در سال 2008 نظری منفی و نا موافق دارند.

این موسسه پژوهشی با وجود این اعلام کرده است که کلینتون هنوز در صدر جدول نامزد های محبوب حزب دموکرات آمریکایی قرار دارد و بر خلاف اکثر نامزد های برجسته جمهوریخواهان در این رقابت ها ازمحبوبیت چشمگیری برخوردار است.

گالوپ دلیل این محبوبیت کلینتون را آشنا نبودن گسترده رای دهندگان آمریکایی با رقیب او برنی سندرز بیان کرده و نوشته است در حالی که 88 درصد از آمریکایی با سوابق سیاسی کلینتون آشنایی دارند، فقط 44 درصد از آن ها برنی سندرز را می شناسند و دراین نظر سنجی حاضر به اظهار نظر در مورد او شده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین