|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
روزنامه آ ب ث در گزارشی نوشت :شرکت های اسپانیایی که قبل از تحریم ، رابطه تجاری خوبی با ایران داشتند ، اکنون در راه به دست آوردن جایگاه و فتح بازار ایران هستند .
ال پاییس ادامه داد :لغو تحریم ها بر ایران و بازگشت ایران به مدار بین المللی ، این کشور را به یک پایگاه تجاری و یک فرصت کسب و کار برای شرکت ها تبدیل کرده است .

این روزنامه افزود :رسیدن به ایران به عنوان نخستین شرکت ها یک ریسک است اما همچنین یک مزیت است و شرکت های اسپانیایی نمی خواهند در نبرد در یک بازاری که می تواند به آن مزایای مهم کسب و کار بدهد ، عقب بمانند .

این رسانه اسپانیانیی تصریح کرد :تحریم به طور عمده بر روی صادرات نفت و گاز، که صنعتی بوده و اسپانیا حضور مهمی در آن داشت، لطمه وارد کرد . تا قبل از تصویب تحریم ها ، اسپانیا حدود 600 میلیون یورو کالا به ایران صادر می کرد که پس از آن به 300 میلیون یورو کاهش یافت .

'آلفردو بونت' رئیس بین المللی اتاق بازرگانی اسپانیا در این رابطه به آب ث گفت :در حال حاضر ، 350 شرکت اسپانیایی به طور معمولی به ایران کالا صادر می کنند .

وی تاکید کرد :ما می خواهیم جایگاه خود را به تدریج به دست آوریم زیرا لغو تحریم ها فوری نخواهند بود و در این رابطه ، عنصری که در این بهبود اثر خواهد داشت ، اعتماد خواهد بود .

رییس اتاق بازرگانی اسپانیا تشریح کرد : صادرات به ایران هنگامی موثر خواهند بود که شرکت های خارجی ، این تضمین را داشته باشند که تجارت با این کشور قابل اعتماد است . دولت باید یک فضای کسب و کار برای جذب این سرمایه گذاری را ایجاد کند .

بونت ابراز داشت : البته این واقعیت وجود دارد که شرکت های کوچک و متوسطی هستند که بازار ایران را می شناسند ، در آنها تماس های ایرانی خود را دارند و به زودی به ایران باز خواهند گشت .امر دیگر ، شرکت هایی هستند که این کشور را نمی شناسند .

آ ب ث نوشت :حضور شرکت های اسپانیایی در ایران قبل از سال 2011 ، به طور عمده بر روی صنعت نفت و گاز متمرکز می شد .اکثر آنهایی که کسب و کار داشتند ، شرکت های بزرگ نبودند بلکه شرکت های کوچک و متوسط بودند که تخصص آنها در لوازم جانبی برای این بخش بود .از هم اکنون ، فرصت ها بیشتر هستند و بخش ها ، بسیار متنوع تر هستند.

بونت در این مورد به زیرساخت ها نظیر مترو و قطار ، خودرو - زیرا ایران نیاز به وارد کردن و تولید دارد -، صنعت کشاورزی و غذایی با بهبود سیستم آبیاری ، ماشین آلات برای معادن و ساخت و ساز و ارتقاء پالایشگاه ها اشاره کرد .

وی همچنین گفت که انرژی های تجدید پذیر فرصت های بسیاری را در آینده ارائه می دهد زیرا ایران در انرژی های بادی و خورشیدی سرمایه گذاری می کند .

این روزنامه تصریح کرد :یکی از فوری ترین مشکلاتی که ایران باید حل کند ، فقدان کانال های تامین مالی است .بیمه های اعتباری وجود ندارند و یک تحریم خاص مالی از طریق برخی از بانک ها موجود است .هدایت دریافت و پرداخت پول ، یک مشکل است .

رسانه مذکور ادامه داد :یکی از شرکت های اسپانیایی که بهترین موقعیت برای تشدید صادرات کالاهای خود به ایران را دارد ، شرکت Taim Weser ،سازنده جرثقیل است که در طول سالهای تحریم ، دفتر خود در این کشور را حفظ کرد .

مانوئل ترویل رییس این شرکت در صحبت با آب ث گفت :ایران یک پایگاه بزرگی در خلیج فارس است و ایرانی ها همیشه به اسپانیا نگاه می کردند و اکنون زمان تحکیم جایگاه است .ایران به روی جهان گشایش می یابد و باید در آنجا بود .

تروئل به رغم اینکه اذعان می کند که بیشترین مشکلات ، در رابطه با دریافت پول از طریق کشورهای ثالث به دلیل بلوکه بودن نقل و انتقالات بوده است اما اطمینان داد که ایران همیشه پرداخت می کند .وی گفت : ژنتیک آنها پارس است و معامله گرند .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین