|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
'پائولو جنتیلونی' وزیر خارجه ایتالیا صبح امروز (دوشنبه) در نشست سفرای این کشور که در محل وزرات خارجه در رم برگزار شد، گفت: ایتالیا برای اجرای توافق هسته ای ایران تلاش می کند.
به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، وزیر خارجه ایتالیا با قدردانی از فدریکا موگرینی نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا بخاطر نقشی که در مذاکرات هسته ای داشت، افزود: توافق هسته ای تاثیرات مثبتی برای ایران و برای همه ما به دنبال خواهد داشت و کمکی که موگرینی در این مذاکرات کرد، افتخاری برای ایتالیا و اتحادیه اروپا محسوب می شود.

'سرجو ماتارلا' رییس جمهوری ایتالیا نیز که در این نشست حضور داشت، گفت: تفاهم هسته ای با ایران معرف یک توافق تاریخی است و اکنون این توافق باید به اجرا گذاشته شود تا تاثیرات مثبت آن در تمام خاورمیانه، مشاهده شود.

ماتارلا همچنین به مساله خاورمیانه اشاره کرد و مدعی شد: اکنون باید فورا مساله حساس به رسمیت شناختن کامل و برگشت ناپذیر حق امنیت اسراییل در دستور کار قرار گیرد.

رییس جمهوری ایتالیا همچنین گفت: حق وجود دولت فلسطین نیز باید در دستور کار قرار بگیرد .

پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا اخیرا نیز در گفت و گو با روزنامه 'کوریره دلاسرا' اظهار داشت: توافق با ایران مثبت است.

وی با تاکید بر پتانسیل اقتصادی ناشی از توافق برای شرکت های ایتالیایی افزود: یک کشور بزرگ با بازاری بزرگ و جامعه ای در حال باز شدن ، نه تا چند سال دیگر بلکه تا چند ماه دیگر و پس از لغو تحریم ها است و این کشور برای شرکت های ما فرصتی از دست ندادنی است . برای ایران، پیام این است که ایتالیا از دهه ها شریک قابل اعتماد و استوار است.

قرار است وزیر خارجه به همراه 'فدریکا گوئیدی' وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا در راس هیاتی تجاری به تهران سفر کنند.

شرکت های ایتالیایی در بخش های مختلف اقتصادی ، قبل از امضای توافق هسته ای در صف امضای قرارداد با طرف ایرانی قرار گرفته اند و 'کلاودیو اسکالتزی' مدیرعامل شرکت نفت 'انی' ایتالیا نیز در ماه مه گذشته برای دیدار با بیژن زنگنه وزیر نفت به ایران سفر کرده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین