|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
عباس عراقچی دیروز بر شرطی در بازرسی های آژانس تاکید کرد که نشان از هوشمندی تیم مذاکره کننده دارد. حال باید منتظر ماند و دید این تدبیر، منتقدان پر و پا قرص مذاکرات را که وانمود کرده اند "نگران سوءاستفاده آمریکا از بازرسی ها هستند" راضی خواهد کرد یا خیر.
در شرایطی که رسانه ها و محافل مخالف دولت همچنان مشغول تخریب توافق حاصل شده میان ایران و 5+1 و تخطئه دستاوردهای تیم هسته ای کشورمان هستند، عباس عراقچی دیروز بر شرطی در بازرسی های آژانس تاکید کرد که نشان از هوشمندی تیم مذاکره کننده، آینده نگری آنها و رفع نگرانی احتمالی منتقدان دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، برخی شخصیت های تندروی مخالف دولت، همچنان در تلاشند تا القا کنند تیم مذاکره کننده دولت، بازرسی بی قید و شرط از مراکز نظامی کشور را پذیرفته و این در حالی است که ظریف و همکارانش، حتی برای بازرسی های آژانس از مراکز هسته ای کشور نیز شرط تعیین کرده اند.

بر این اساس، حضور بازرسان آمریکایی در تیم بازرسی آژانس در کشورمان بر اساس توافق وین، ممنوع شده است. این شرط هوشمندانه بسیاری از منتقدان منصف دولت را هم راضی خواهد کرد.

سید عباس عراقچی معاون ظریف، روز گذشته این شرط چنینی توضیح داد: "ما حضور بازرسان امریکایی را در بین بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی هیچ وقت نپذیرفتیم. توافق وین هم تصریح دارد که آژانس بازرسانی را که برای بازرسی در ایران معرفی می کند، باید از بین کشورهایی باشند که تهران با آنها رابطه دیپلماتیک دارد بنابراین در آینده هم امکان حضور بازرسان امریکایی وجود نخواهد داشت."

گفتنی است در روزهای گذشته، برخی مقامات آمریکایی، در پاسخ به سوالاتی تندروهای داخلی خود مدعی شده بودند که اطلاعاتی که از بازرسی ها به دست می آید در حمله به ایران موثر واقع خواهد شد! این در حالی است که گام اول برای چنینی ادعای مضحکی مسدود شده و هیچ بازرسی از آمریکا اجازه حضور در ایران را نخواهد داشت.

حال باید منتظر ماند و دید این تدبیر، منتقدان پر و پا قرص مذاکرات را که وانمود کرده اند "نگران سوءاستفاده آمریکا از بازرسی ها هستند" راضی خواهد کرد یا خیر.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین