|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱
آنچه از لابه‌لای این گفتار و رفتار سیاسی بیرون می‌آید و مردم جهان می‌فهمند، حقانیت و توانایی‌های ایران است که سال‌های سال با تمام توان تبلیغاتی خویش علیه آن حرف می‌زدند.
آیت‌ا... هاشمی در دیدار جمعی از اعضای انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان فیلیپین، با تأکید بر اینکه با توافق اخیر شرایط جدیدی برای کشور ایجاد شد و باید از آن در جهت منافع ملی استفاده کرد، گفت: ایران در این توافق نه بر سر طرف‌های مذاکره کلاه گذاشت و نه گذاشت کسی کلاه بر سرش بگذارد بلکه فرزندان کشور با مقاومت انقلابی و هنر دیپلماسی، حق ضایع شده مردم ایران در هیاهوی شعارهای سیاسی و غبارهای اتهامات واهی را تا این مرحله گرفته‌اند که امیدواریم ادامه راه را نیز با موفقیت طی کنند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بگومگوهای دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا و تعابیری که علیه نخست‌وزیر تندخو و عصبانی رژیم اشغالگر قدس به کار می‌برند، اظهار کرد: آنچه از لابه‌لای این گفتار و رفتار سیاسی بیرون می‌آید و مردم جهان می‌فهمند، حقانیت و توانایی‌های ایران است که سال‌های سال با تمام توان تبلیغاتی خویش علیه آن حرف می‌زدند.
 
آیت‌ا... هاشمی حضور چندین روزه وزیر خارجه آمریکا در محل مذاکرات، آن هم با پای شکسته را نشان از اهمیت ایران برای دنیا و به‌خصوص کشورهای 1+5 دانست و گفت: قدرت‌هایی که حق غیرقانونی وتو را در شورای امنیت دارند، آمده بودند که تمام قطعنامه‌های سابق خود علیه مردم ایران را وتو کنند که دیدید هفت قطعنامه را در یک جلسه نیم ساعته لغو کردند و این چیزی نیست جز حقانیت ایران که سرانجام سنگینی سایه‌اش را بر قدرت‌های غرب و شرق انداخت. وی با تشریح شرایط عضویت در ان‌پی‌تی آژانس بین‌المللی هسته‌ای، افزود: بارها گفتیم و باز هم می‌گوییم که نمی‌خواهیم به طرف بمب هسته‌ای برویم و این کار را در تضاد با فرهنگ انسانی و اسلامی می‌دانیم و قدرت‌های جهانی هم نباید شأن سیاسی و اعتبار توافقنامه خود را با گزارش‌های دروغ منافقین و دیگر کینه‌جویان مخدوش کنند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر آگاهی و راهنمایی رهبری معظم انقلاب در تمام مراحل مذاکره ادامه داد: این عین تغافل سیاسی و مصداق کامل تندروی است که عده‌ای با هر عنوان و مقامی سعی می‌کنند با شنای در مسیر مخالف سیاست‌های نظام و خواست اکثریت مطلق مردم، به شهرت برسند.

 شعارهای افراطی جایگاهی در آرمان های انقلاب نداشت
هاشمی رفسنجانی با تشریح شرایط کشور در سال‌های قبل و مشکلاتی که برای مردم، مخصوصا اقشار نیازمند ایجاد شده بود، گفت: جای شگفتی است که بعضی‌ها وقتی می‌بینند که کشور و مردم به سوی گرفتن حق خود پیش می‌روند، حساسیت نشان می‌دهند. وی با اشاره ضمنی به سکوت همین جماعت در شرایط سختی که دولت قبل برای کشور ایجاد کرده بود، تاکید کرد: با تفکرات افراطی و شعارهایی که هیچ جایگاهی در آرمان‌های انقلاب و امام نداشت، منافع کشور را به باد می‌دادند و خوشحال بودند که مردم فقیرتر می‌شوند تا بتوان به آنها کمک کرد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری اهمیت جغرافیای کشور برای عبور هواپیماها، عبور خطوط انرژی و عبور سیم‌های مخابراتی و همچنین امتیازات بنادر کشور در شمال و جنوب تصریح کرد: هر یک از جزایر ایرانی گوهری گرانبها هستند و می‌توانند مکمل امتیازات کشور در دو هزار کیلومتر سواحل جنوب از اروندرود تا مرز پاکستان باشند. وی با بیان این نکته که وقتی فروش حامل‌های انرژی و مبادلات خارجی ما آسان شود، از مزیت‌های نسبی ایران در گاز و پتروشیمی نیز استفاده مناسب‌تری خواهد شد، گفت: با زیربناهایی که در دولت سازندگی ساخته و در دولت اصلاحات کامل شد، می‌توانیم در هزاران محصول زیرمجموعه پتروشیمی با دنیا رقابت کنیم. براساس آرمان‌های امام و انقلاب، مردم باید در اقتصاد و فرهنگ سکان‌دار می‌بودند که البته زمینه‌های آن در قانون اساسی فراهم شده بود.

 انتظار رهبری از اصل 44 انقلاب اقتصادی بود
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این نکته که زیربناهای کشور ساخته و آماده شده بود، خاطرنشان کرد: از لحاظ قانونی نیز چشم‌انداز 20ساله، سیاست‌های کلی و به ویژه اصلاح اصل 44 را داشتیم که با حرکت کشور به سوی کسب رتبه اول علمی و اقتصادی در منطقه سرعت می‌بخشید. هاشمی رفسنجانی با بیان مباحث مربوط به صدر و ذیل اصل 44 در جلسات قانون اساسی تاکید کرد: علمای تدوین‌کننده قانون اساسی با هوشیاری به این نکته توجه داشتند و راه را برای اصلاح آن باز گذاشته بودند. وی افزود: تقویت بخش خصوصی به‌گونه‌ای تدوین شده بود که رهبری از اجرای آن، انتظار انقلاب اقتصادی داشتند.

  در دوره‌ای عقب‌نشینی داشتیم
عضو مجلس خبرگان اخلاص را شرط اصلی موفقیت و مقبولیت خدمت به مردم دانست و گفت: ویژگی شما این است که انقلاب و نیازهای کشور را در میدان شناختید و در شرایط جدید هم یکی از ذخایر کشور هستید. هاشمی رفسنجانی با تشریح اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و مقایسه آن با انقلاب‌های دیگر و موانع فراوانی که طی 36 سال گذشته در مسیر حرکت انقلاب بود، اظهار کرد: البته در عصری که باید جهش می‌کردیم، نه‌تنها گرفتار ایستایی شدیم بلکه در مواردی عقبگرد داشتیم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مهاجرت‌های تحصیلی جوانان و دانشجویان در دوره‌های مختلف، گفت: به عنوان یک مسئول، شهادت می‌دهم که اکثر قریب به اتفاق تحصیلکردگان خارج از کشور در برگشت به کشور، بسیار موثر بودند و هنوز هم تأثیر دارند. هاشمی، 40سال سابقه تشکیلاتی عضویت دوهزار و 500 دانشجوی عضو انجمن را سرمایه‌ای ارزشمند برای کشور خواند و تصریح کرد: تاریخ، گواه کاملی از اقدامات شما در فیلیپین است و الحمدلله پس از انقلاب کم‌کم برگشتید و هر جا که نظام نیاز داشت، حضور داشتید. وی اطلاع مردم از اقدامات فارغ‌التحصیلان فیلیپین در کشور را ضروری خواند و گفت: باید برای اهداف و برنامه‌های خود ارگان داشته باشید تا نسل جوان کشور از سوابق شما آگاه شود.

  وکالت یکی از شغل‌های فراگیر بین‌المللی در همه جوامع است
آیت‌ا... هاشمی همچنین در پیامی به همایش بین‌المللی استقلال حرفه وکالت و کانون‌های وکلای دادگستری از منظر بین‌المللی، استقلال کانون‌های وکلا و به تبع آن استقلال وکیل بر اساس میثاق‌های بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد. در بخشی از این پیام آمده است: «وکالت که فراتر از معنای لغوی، یک پایه بسیار مهم برای روشن کردن زوایای پرونده‌های قضایی است، چنان اهمیتی دارد که همه ملت‌ها با هر نوع نگرش دینی و مذهبی به آن توجه می‌نمایند و شغل وکالت به عنوان مدافع از حق و قانون، یکی از شغل‌های فراگیر بین‌المللی در همه جوامع شناخته شده است. نگاهی تاریخی به دعاوی گوناگون انسان‌ها از گذشته‌های دور تا امروز، نشان از همراهی پابه‌پای وکالت و وکلا با اتفاقات و اختلافات فردی و جمعی بشریت دارد.»

منبع: آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین