|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۵۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دکترین دریایی جدید روسیه را تایید کرد که بر اساس آن حضور ناوگان نظامی روسیه در اقیانوس اطلس و منجمد شمالی تقویت می شود.
به گزارش دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، پوتین روزیکشنبه در نشستی با حضور جمعی از مقام های ارشد روس از جمله دمیتری راگوزین معاون امور دفاعی نخست وزیر روسیه و فرماندهان نیروی دریایی روسیه ، با آنها در مورد مسایل ناوگان نظامی روسیه و توسعه آن گفت وگو کرد.

پوتین دراین نشست که به مناسبت روز نیروی دریایی روسیه در ناو جنگی ' آدمیرال گورشکوف' در بندر بالتییسک در منطقه کالینین گراد در ساحل دریای بالتیک برگزارشد به تنظیم وتایید دکترین دریایی جدید روسیه اشاره و خاطرنشان کرد : هدف اصلی این سند تامین شرایط برای اجرای سیاست مستمر وموثر دریایی روسیه برای دفاع ازمنافع کشور است.

وی گفت : دکترین دریایی جدید روسیه تایید شده است واین رویداد مهمی برای ناوگان نظامی روسیه وتوسعه کشتی سازی درکشور است زیرا سفارش دهنده کشتی های جنگی روسی که در حال حاضر وزارت دفاع روسیه است نیازهای خود را تعیین می کند و صنایع کشتی سازی باید بر اساس این اهداف اقدام کند.

دمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه هم در نشست بررسی مسایل ناوگان نظامی روسیه گفت که دکترین دریایی جدید روسیه سند نظام بخش و کلیدی در سیاستگذاری دریایی ملی روسیه است.

وی افزود : در تنظیم این سند مقام های دریایی در کابینه دولت روسیه شرکت داشتند و سران نیروی دریایی در این امر مهم نقش پیشرو برعهده داشتند.

معاون نخست وزیر روسیه گفت : در تنظیم دکترین دریایی روسیه 15 سازمان فدرال شرکت کردند. دکترین دریایی قبلی روسیه در سال 2001 تدوین شده بود و با توجه به تحولات بین المللی، دکترین جدید تدوین شده است.

راگوزین خاطرنشان کرد: در دکترین دریایی جدید روسیه چهار راستا تعیین شده که شامل اقدامات نظامی دریایی، حمل و نقل دریایی، علوم دریایی و اکتشاف منابع طبیعی دریایی است.

وی افزود: بر اساس این دکترین به حضور روسیه در اقیانوس های اطلس،آرام و هند دریای خزر، قطب های شمال و جنوب توجه خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین