|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۵۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مردم کردستان به خاطر استقبال گرم از رئیس جمهوری و همراهان، این سفر را مایه خیر و برکت برای کردستان و تسریع در روند توسعه استان دانست.
سالار مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتظار می رود در این سفر مطالبات و خواسته های مردم به خوبی به رئیس جمهوری منعکس شود.

وی توسعه و تقویت زیرساخت ها را مهمترین مطالبه مردم کردستان از رئیس جمهوری دانست و خواستار توجه جدی به این مطالبه در سفر دکتر روحانی به کردستان شد.

او تامین اعتبار خطوط اصلی بزرگراه های استان، حل مشکل تخصیص آب و مدیریت سدهای استان پیرو وعده های قبلی، تامین اعتبار عملیات خطوط انتقال و شبکه های آبرسانی سد های در دست بهره برداری استان، تامین اعتبار پروژه راه آهن کردستان، حل مشکل آب شرب روستایی استان کردستان، فراهم نمودن سرمایه گذاران دولتی در استان را از جمله خواسته های مردم کردستان اعلام کرد.

او همچنین حل مشکل سرمایه در گردش و معوقات صنایع غیرفعال استان از طریق سیستم بانکی و توجه به مطالبات شهروندان استان کردستان را از دیگر مسایل استان دانست و گفت: انتظار می رود رئیس جمهوری در این سفر این موارد را در نظر داشته باشد و برای رفع آن تدبیری بیاندیشد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: عمده مطالبات مردم کردستان از دولت مربوط به موضوعات توسعه ای استان و آب کشاورزی و شرب، تأمین اعتبار سدهای در دست بهره برداری و انتقال آب به استان است.

مرادی توجه به مسایل اقتصادی از جمله سرمایه گذاری و اشتغال را از دیگر مطالبات استان دانست و خواستار تصویب منطقه آزاد تجاری در بانه و مریوان شد.

او به بحران بی آبی در کردستان نیز به عنوان یکی از مشکلات استان اشاره کرد و گفت: موضوع آب در استان از قبل مدیریت نشده و اکنون به یک معضل تبدیل شده و برخی از روستاها نیز به دلیل نبود آب شرب، خالی از سکنه شده اند.

وی به عدم مدیریت در انتقال آب سدهای استان نیز اشاره کرد و افزود: آب سدهای کردستان به خارج از این استان منتقل می شوند که جا دارد رئیس جمهوری این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

او خواستار تسریع در احداث سامانه انتقال آب سد آزاد به سد قشلاق سنندج شد و بر اختصاص اعتبارات مورد نیاز در این ارتباط تاکید کرد.

مرادی گفت: دولت باید به تعهداتی که به مردم کردستان داده است، عمل کند و مسوولان استانی باید عزم جدی برای حل موضوع آب در استان داشته باشند.

رئیس جمهوری امروز یکشنبه چهارم مرداد در بیستمین سفر استانی خود مهمان مردم استان کردستان است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین