|
|
امروز: شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۵۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکل فرسوده بودن ناوگان حما و نقل، گفت: فعالان حوزه حمل و نقل همیشه به دنبال زمینه‌سازی برای نوسازی و بازسازی ناوگان بوده‌اند.
در چند روز آینده، خودروسازان ژاپنی، مانند تویوتا و میتسوبیشی با خودروسازان، فعالان و سرمایه‌گذاران ایرانی این حوزه، ویدئو کنفرانس مشترکی خواهند داشت

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: در چند روز آینده قرار است در اتاق تهران، خودروسازان ژاپنی، مانند تویوتا و میتسوبیشی با خودروسازان، فعالان و سرمایه‌گذاران ایرانی این حوزه، ویدئو کنفرانسی داشته باشند و به بررسی تعاملات و فرصت‌ها بپردازند.

سیده فاطمه مقیمی افزود: سفارت ایران در ژاپن و اتاق بازرگانی تهران در این ویدئو کنفرانس نقش دارند و چنانچه این تعاملات به نتیجه برسد و از دیگر سو مشکلات بانکی و جابه‌جایی پول نیز برطرف شود، می‌توان انتظار داشت چشم انداز عمومی اقتصاد و خصوصا صنعت حمل و نقل و ترانزیت روشن‌تر از قبل شود.

این کارشناس بخش حمل و نقل با اشاره به تاثیرات رفع تحریم‌ها بعد از توافق ایران با کشورهای 1+5 در ژنو بر وضعیت حمل و نقل کشور،  گفت: حمل و نقل برآمده از جابه‌جایی کالا و رویه های تجاری است و چنانچه در پی افزایش مراودات  تجاری، حجم جابه‌جایی کالا نیز افزایش یابد، این صنعت از برداشته شدن تحریم‌ها تاثیر می‌پذیرد.

مقیمی تصریح کرد: در اندک زمانی که از توافق می‌گذرد؛ به نظر نمی‌رسد قراردادهای جدید تجاری منعقد شده باشد که بر صنعت حمل و نقل نیز تاثیر بگذارد اما همین که نسیم توافق شروع به وزیدن کرده، زمینه‌های افزایش تجارت را نیز فراهم‌تر کرده است.

وی افزود: به هر حال حدود 5 تا 6 ماه، برای لغو تحریم‌ها و به نتیجه رسیدن قراردادهای تجاری که پس از توافق بین ایران و دیگر کشورها منعقد می‌شود، زمان نیاز است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکل فرسوده بودن ناوگان حما و نقل، گفت: فعالان حوزه حمل و نقل همیشه به دنبال زمینه‌سازی برای نوسازی و بازسازی ناوگان بوده‌اند.

 مقیمی ادامه داد: گرچه در تبصره ه‍ ماده 163 برنامه پنجم توسعه به نوسازی و بازسازی کامیون با مطرح کردن مباحثی مانند واردات کامیون‌هایی با عمر سه سال پرداخته شد اما در عمل، به صورت کامل و آن‌گونه که انتظار می‌رفت انجام نشد، اما در برنامه ششم توسعه، هیچ گونه پیشنهادی در این زمینه و درباره واردات کامیون وجود ندارد یا لااقل ما در خصوص آن چیزی ندیده‌ایم درحالی که این موضوع در حوزه حمل و نقل بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: امیدوار هستیم با بحث‌هایی که در مجلس شورای اسلامی و با حضور کارشناسان انجام می‌شود، حمایت از مباحث مربوط به بازسازی و نوسازی حمل و نقل جاده‌ای نیز در برنامه ششم توسعه گنجانده شود چراکه با توجه به زیرساخت های حمل و نقل جاده‌ای که در پهنه جغرافیایی کشور گسترده است، رونق تجارت به رونق این صنعت وابسته است و توسعه حمل و نقل و ترانزیت می‌تواند منابع درآمدی خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به رفت و آمد تجار و هیات‌های تجاری خارجی به ایران، گفت: در ادامه جلساتی که تاکنون در خصوص افزایش تجارت برگزار شده، نشست‌های دیگری نیز در آینده برگزار خواهد شد و همه این موارد، نوید دهنده آینده روشنی برای از سرگیری مبادلات تجاری و افزایش روابط اقتصادی ایران با جهان است.

منبع: صدای اقتصاد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین