کد خبر: ۵۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه هنوز زود است در مورد دستاورد موفقیت مهم و تاریخی مذاکرات هسته ای کشورمان داوری کنیم گفت: در آینده نه چندان دور نتیجه این شاهکار دیپلماسی در نظام بین الملل و حاصل تلاش های دولت جمهوری اسلامی ایران مشخص خواهد شد.
سیدشهاب الدین چاوشی روز شنبه در همایش توفیق ملی در سیاست خارجی در شهرستان شهریار افزود: امروز اقتدار جمهوری اسلامی به واسطه مذاکرات موفقیت آمیز دیپلماتیک سرداران عرصه دیپلماسی به اثبات رسیده است.

وی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با تاسی از دیپلماسی حکیمانه پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و با حمایت مردم و رهبری این گام بزرگ را محقق کردند.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه امروز پرداختن به اینکه این توافق چه آثار مثبت و چه پیامدهایی را در پی دارد کار آسانی نیست گفت: ما از موضع مسوولین دولتی به دنبال آن نیستیم که این مسائل را با آب و تاب بیان کنیم و حتی دولت به انجام یک جشن هسته ای در داخل کشور هم رضایت نداد.

وی با اشاره به اینکه دولت نمی خواهد این دستاورد بزرگ را به نام خودش ثبت کند تاکید کرد: این افتخار بزرگ به همه ایرانیان، همه کسانی که عشق به میهن اسلامی را در دل داشته و ایران را دوست دارند، همه کسانی که دلواپس و یا طرفدار دولت هستند و در مجموع به اردوگاه فکری انقلاب اسلامی تعلق دارد.

چاوشی با اشاره به بیش از یک هزار ساعت مذاکره هسته ای مستمر طی دو سال گذشته گفت: چقدر صبوری، حوصله و مدارا صرف شد تا به این قدرت های ظالم و سلطه گر که به زورشان متکی هستند بفهمانیم جمهوری اسلامی به هیچ وجه از حق هسته ای خود چشم پوشی نمی کند.

معاون استاندار تهران تصریح کرد: مراجع عظام بیشترین حمایت را از این دولت داشته و دارند و دولت ملزم به حفظ حرمت مراجع عالیقدر و روحانیت معظم است.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: رهبری بیشترین تقدیر و حمایت را از تیم مذاکره کننده هسته ای داشته و در تمام مراحل توصیه های لازم را کرده اند و تیم هسته ای نیز تلاش کرده تا دیدگاه های نظام و رهبری اعمال شود.

چاوشی با بیان اینکه توافق هسته ای بازی برد - برد بود گفت: ما خیلی چیزها را بدست آوردیم و غربی ها یک چیز به دست آوردند که ما از اول آن امتیاز را داده بودیم و آن ها زین بدون اسب سوار شدند.

وی به ادعای تکراری و واهی غربی ها اشاره و اظهار کرد: آن ها می گویند می خواهیم مطمئن باشیم که ایران سلاح اتمی تولید نمی کند در حالی که ما مسلمان و به آموزهای دینی پایبند هستیم و مقام معظم رهبری به طور مکرر در صحبت های قبلی خود اشاره کردند که بر اساس آموزه های دینی مجاز به تولید سلاح هسته ای نیستیم و اگرنه تاکنون آن را تولید کرده بودیم.

چاوشی با اشاره به مخالفین داخلی آمریکا با توافق هسته ای گفت: اکنون جمهوریخواهان با بدترین تعبیرات از تیم مذاکره کننده خود یاد می کنند اما خوشبختانه در کشور ما اکثریت مردم قدردان تلاش های تیم مذاکره کننده ایران هستند.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه هنر بزرگ پیامبر اسلام(ص) دیپلماسی و مذاکره بود، تاکید کرد: امروز ده ها دلیل شرعی و عقلی وجود دارد که توافق هسته ای قطعاً به نفع جمهوری اسلامی ایران است و آمریکایی ها هیچ چیزی به دست نیاورده اند زیرا جمهوری اسلامی از اول به دنبال سلاح هسته ای نبود و غرب با این تصور موهوم که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای شده به سر می برد.

چاوشی با اشاره به اینکه غربی ها به این باور رسیده اند که هیچ مساله ای در خاورمیانه بدون حضور ایران قابل حل نیست گفت: قدرت های بزرگ غربی اگر به صلح جهانی می اندیشند به نفوذ سیاسی ایران در دنیا نیاز دارند.

وی افزود: امروز دیپلماسی هنر بده و بستان است، آنجایی که با منافع ملی ما همسویی داشته باشد با غرب همکاری می کنیم و اگر نداشته باشد مخالفت و گفت و گو می کنیم.

معاون استاندار تهران با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دستاوردهای کوتاه مدت این توافق منجر به خروج ایران از نگرانی های موجود در عرصه اقتصادی و آزادی تدریجی ذخایر ارزی مسدود شده گردد ، گفت: دولت تدبیر اگر بتواند مردان اقتصادی خود را پا به پای مردان سیاسی بسیج کند به فضل الهی طی دو تا سه سال آینده شاهد حل و فصل مشکلات نسل جوان نظیر کاهش معضل بیکاری خواهیم بود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
1
درود بر شما.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین