کد خبر: ۵۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
«اریک شوایتزر» رییس اتاق بازرگانی آلمان، گفت که کشورش قصد دارد تجارت با ایران را در کوتاه مدت به 5 میلیارد و در میان مدت به 10 میلیارد یورو افزایش دهد.
به گزارش تارنمای گمرکی «کاستمز دی»، شوایتزر که همراه با وزیر اقتصاد و انرژی آلمان به ایران آمده بود، امروز به روزنامه «اوستورینگر زایتونگ» گفت: سفر وزیر اقتصاد آلمان تنها شش روز پس از توافق هسته ای به ایران، نشانه ای امیدبخش برای اقتصاد آلمان است.

وی با یادآوری اینکه ارزش بازرگانی میان تهران و برلین در سال 2005 میلادی، 5 میلیارد یورو بود، گفت: این میزان در سال 2014 به تنها 2.7 میلیارد یورو کاهش یافت. اما آلمان قصد دارد در کوتاه مدت به تجارت سال 2005 بازگردد و در میان مدت، بازرگانی با ایران را به 10 میلیارد یورو برساند.

«سیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان در ایران به خبرنگاران گفته بود: شرکت های آلمانی می خواهند در حوزه اقتصادی، همکاری های پایدار و دایمی با ایران داشته باشند.

آلمان در سال 1393 خورشیدی، چهاردهمین واردکننده کالاهای غیرنقتی از ایران بود. ایران سال گذشته 354 میلیون دلار کالای غیرنفتی به آلمان صادر و 2.23 میلیارد دلار کالا از آن کشور وارد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین