|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۵۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح محورهای دریایی و بندری برگزاری چهاردهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکمنستان گفت: در این نشست پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک بندری و دریایی و همچنین نزدیک شدن مواضع دو کشور در مجامع جهانی مورد بحث وبررسی قرارمی گیرد.
خسرو سرایی روز شنبه در حاشیه چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در گفت وگویی اظهار امیدواری کرد: تشکیل کمیته مشترک بندری و دریایی میان دو کشور بزودی محقق شود.

مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مشکلات موجود کشتی ها و ملوانان ایرانی در بندر ترکمن باشی به عنوان تنها بندر ترکمنستان، اظهارداشت: گاهی به دلایل نامعلومی برای ملوانان ایرانی مشکلاتی در مرزهای آبی ایجاد می شود که ایراد گرفتن به گواهینامه ملوانان یا ممانعت از پیاده و سوار شدن آنان در کشتی ها از جمله مشکلاتی است که در نشست اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان مطرح می شود.

وی با بیان آنکه افسران امنیتی ترکمن نیز در بندر ترکمن باشی سختگیری های بی موردی برای کشتی های ایرانی دارند، گفت: یکی دیگر از محورهایی که در این اجلاس مطرح خواهد شد٬ ارائه پیشنهادات سرمایه گذاری در بندر چابهار و بندرعباس است که طرف ترکمن در این خصوص اظهار علاقه و اعلام آمادگی کرده است.

سرایی ایجاد خط کشتیرانی بین ایران و ترکمنستان را یکی دیگر از محورهای مورد بحث در اجلاس کمیسیون مشترک عنوان کرد و افزود: گسترش همکاری های فنی٬ آموزشی و مهندسی در حوزه بندری و دریایی بین دو کشور نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تشریح محورهای حمل و نقل جاده ای چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکمنستان، گفت: پیگیری حل مشکلات رانندگان٬ راه اندازی سرویس های منظم مسافری بین دو کشور و احداث پل سرخس - سرخس از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این اجلاس سه روزه خواهد بود.

محمدجواد عطرچیان با بیان آنکه درخواست تردد روزانه هزار دستگاه از مرز دو کشور در این اجلاس مطرح خواهد شد٬ افزود: راه اندازی سرویس های منظم مسافری نیز بحث دیگری است که در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در زمینه جاده ای مطرح خواهیم کرد.

وی یادآور شد: رانندگان ترانزیت برای مدت زمان اقامت خود در ترکمنستان مشکل دارند که افزایش میزان اقامت رانندگان به 10 روز نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکمنستان به منظور بررسی راهکارهای توسعه همکاری دو کشور در بخش های مختلف اقتصادی در سطح کارشناسی روز شنبه در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و قرار است فردا نشست اصلی این اجلاس با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و رشید مردوف معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر خارجه ترکمنستان به عنوان روسای این کمیسیون٬ برگزار شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین