کد خبر: ۵۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
قائم مقام وزیر صنعت گفت: یکی از نتایج مثبت مذاکرات هسته‌ای این بود که ایران مرکز توجه در همه دنیا قرار گرفته است.
مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت امروز در آیین معرفی و تقدیر از آثار برگزیده سومین مسابقه طرح و نقشه فرش دست بافت با اشاره به سفر اخیر وزارت صنعت همراه با هیأت به اتریش، گفت: در شرایط پس از تحریم ایران مرکز توجه دنیا قرار گرفته و همه می‌خواهند با این کشور و این تمدن پای میز مذاکره بنشینند.

وی افزود: اولین قدم مثبت مذاکرات و لغو تحریم‌ها این بود که ایران مرکز توجه دنیا قرار گرفته و چه حمایت و پشتیبانی برای صنعت فرش بهتر از این می‌تواند وجود داشته باشد.

خسروتاج تصریح کرد: باید یک تابلوی فرش از تیم مذاکره کننده تهیه شود تا اهمیت این مذاکرات فراموش نشود.

قائم مقام وزیر صنعت در ادامه صحبت‌های خود که در حوزه فرش دست بافت مهمترین موضوع بخش بازرگانی و تبلیغات است که امیدواریم با لغو تحریم‌ها این اقدامات موثر نیز در این زمینه برداشته شود.

به گفته خسرو تاج با مرکز توجه قرار گرفتن ایران شاهد گردشگران خارجی خواهیم بود که فرش ایران می‌تواند در سبد کالایی که گردشگران از ایران با خود می‌برند می‌توانند جایگاه خوبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در یک اقتصاد متکی رقابت باید نوآوری و خلاقیت افزایش بیابد و نظام نوآوری ملی باید در صنعت فرش وجود داشته باشد.

خسرو تاج تصریح کرد: طبق ماده 8 قانون رفع موانع تولید زمینه حمایت از نام و نشانی تجاری فراهم شود که یکی از زمینه‌های خوب این آیین نامه در صنعت فرش است که آیین نامه آن آماده شده و در این نوع آیین نامه پیش بینی شده نام و نشان‌های برتر از امتیازات و تسهیلات ویژه‌ای برخوردار می‌شود.

قائم مقام وزیر صنعت ادامه داد: صنعت فرش با توجه به اینکه متکی به صادرات است باید به اصالت و کیفیت آن نیز توجه ویژه شود و نباید به صنعت فرش تنها به عنوان زیرانداز نگاه شود بلکه باید آن را به عنوان یک اثر هنری در نظر گرفت.

وی در ادامه صحبتهای خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر واردات 150 هزار تن شکر گفت: مجوز واردات شکر طبق قانون به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده است و بدون اعلام این وزارتخانه هیچ وارداتی انجام نخواهد شد.

خسرو تاج همچنین در پاسخ بر سوالی مبنی بر ممنوعیت استفاده از 217 رقم کالای خارجی که تولید داخل مشابه آن وجود دارد گفت: مصوبات دولت به همه وزارتخانه‌ها ابلاغ شده و  بر این اساس حتی اگر دستگاه‌های دولتی بخواهد بودجه‌ای اختصاص دهند در عمل امکان پذیر نخواهد شد.

قائم مقام وزیر صنعت با اشاره ورود هیئت‌های خارجی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا و فرانسه و زمینه همکاری آنها با ایران گفت: امروز اکثر کشورهای دنیا علاقه مند  به حضور و همکاری در ایران هستند و با توجه با برداشته شدن تحریم ها طبیعی است زمینه این کار فراهم شود.

وی ادامه داد: همواره تاکید ما بر این است که سیاست‌های ما در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی است و همچنین در جهت تامین منافع ملی  و برای ما همکاری‌های مهندسی و تامین مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی ادامه داد: ما با نظام تعرفه‌ای از ورود کالاهای ساخته شده به کشور جلوگیری می‌کنیم و با توجه به اینکه برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی باید یک پروسه زمانبر طی شود نظام تعرفه‌ای به آن آسیبی نخواهد رساند.

وی بر این نکته نیز تاکید کرد: که سیاست‌های ما در راستای تامین منافع ملی است و هدف ما یک سیاست برد، برد در مذاکرات با کشورهای علاقه مند به حضور در ایران می‌باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین