|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح های جامعی در دستور کار دولت به ویژه وازرتخانه نیرو قرار دارد که مساله انتقال و بهره برداری آب جهت کشاورزی منطقه و آبیاری تحت سیستم های نوین از آن جمله است.
محمود حجتی در بازدید از یک سیلوی گندم بخش خصوصی در شهرستان قروه، افزود: ورود منابع آب جدید در حوزه شهرستان قروه و دهگلان باعث توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی و سایر بخش ها می شود و موجب می شود وضعیت بحرانی سالیان اخیر منطقه مرتفع بشود.

وی با اشاره به پیشرو بودن قروه در تولیدات کشاورزی، تاکید کرد: محصولات بخش کشاورزی در شهرستان قروه نباید به صورت خام از منطقه خارج بشود بلکه باید ارزش افزوده و صنایع تبدلی و تکمیلی ایجاد بشود تا سیب زمینی یا هر محصول کشاورزی که تولید می شود به فرآوری های مختلف تبدیل شود.

وی به بند (د) تبصره 11 ماده واحده قانون بودجه مربوط به وام بخش کشاورزان اشاره کرد و افزود: این آیین نامه مربوط به تمدید مهلت بازپرداخت وام کشاورزانی است که دچار خشکسالی، سرمازدگی، آفات و بیماری های همه گیر، حوادث غیرمترقبه و یا دچار آتش سوزی غیرعمدی شده باشند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی که پروژه های بخش کشاورزی بازدهی بر اساس پیش بینی ها را نداشته باشد کمیته ایی در استان و شهرستان تشکیل می شود که به آن ها امهال داده شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه، باید در استان و شهرستان ها مصوبات تهیه و تنظیم و به بانک های مربوطه ابلاغ شود، افزود: ممکن است برخی از بانک ها به این مصوبات عمل نکنند که لازم است استاندار، نماینده مجلس و دولت به این مسائل رسیدگی کنند.

وی به اراضی تداخلی اشاره کرد و گفت: بیش از یک سال این ابلاغ چند صفحه ایی در چندین ماه تحت عنوان رفع اراضی تداخلی مطرح شده که با دستگاه های نظارتی هماهنگی شده تا این هماهنگی در سطح استان و شهرستان ها پیگیری و مشکلات در این حیطه برطرف شود.

حجتی با اشاره به اینکه برخی از اراضی تداخلی وجود دارد که مربوط به 40 سال یا 80 سال بوده است و مشکلات آن در دو روستای شهرستان حل شده است، اظهار کرد: در سطح کشور ده ها هزار پرونده در این راستا وجود دارد که باید هر چه سریعتر این مشکلات مرتفع بشود.

وی افزود: با بازپس گرفتن اراضی، مشکلات بهره بردان که دارای حق و حقوقی هستند حل می شود و مشکلات منابع طبیعی نیز حل می شود هر چند که منابع طبیعی در این زمینه مقصر نیست بلکه بر اساس اسناد و مدارکی که در دست کارکنان آن ها وجود دارد این مسائل را پیگیری می کنند.

حجتی در بخش دیگری از سخنان خود به توافق هسته ای اشاره کرد و افزود: علی رغم کارشکنی ها و مخالفت های دشمنان این نظام که در عرصه بین المللی مانع می شدند، در عید فطر هدیه بزرگی به ایران ارزانی شد.

وی تاکید کرد: به لطف خداوند متعال، درایت مقام معظم رهبری و پیگیری مجاهدانه رییس جمهور و حضور کارشناسانه و مدبرانه تیم مذاکره کننده و وزیر خارجه این موفقیت حاصل شد.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان خاطر نشان کرد: هنوز دشمنان این ملت در گوشه و کنار دنیا کارشکنی می کنند که اگر توانستند آن را عقیم کنند که هر چند عایدی حاصل آن ها نمی شود.

وی افزود: امیدواریم آثار و حاصل این توافق مشکلات سر راه برداشته شود و ما بتوانیم در ارتباط با مسائل مهم اقتصادی و مسائل توسعه با دنیا پیوند داشته باشیم و در یک تعامل سازنده و مثبت، ممکلت به یک رشد و پیشرفت برسد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین