|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۵۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهور در سالن اجرای نمایش «چشم در برابرچشم» روایتی از زندگی آمنه بهرامی‌نوا یکی از قربانیان اسیدپاشی‌های سال‌های اخیر حضور یافت و به تماشای این اثر نمایشی نشست.
شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهور به تماشای نمایش «چشم در برابرچشم»روایتی از زندگی آمنه بهرامی‌ یکی از قربانیان اسیدپاشی‌های سال‌های اخیر نشست.

شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهور در سالن اجرای نمایش «چشم در برابرچشم» روایتی از زندگی آمنه بهرامی‌نوا یکی از قربانیان اسیدپاشی‌های سال‌های اخیر حضور یافت و به تماشای این اثر نمایشی نشست.

مولاوردی به همین مناسبت یادداشتی منتشر کرد. در این یادداشت معاون رئیس جمهور نوشت:  به تماشای نمایش «چشم در برابر چشم» در فرهنگسرای نیاوران نشستیم. این نمایش اجرایی است در ژانر تئاتر مستند به کارگردانی نازنین سهامی‌زاده که زندگی آمنه بهرامی‌نوا یکی از قربانیان اسیدپاشی‌های سال‌های اخیر را بر اساس کتاب خاطرات وی روایت می‌کند. به هنرمند متعهد و کارگردان جوان این نمایش که چنین موضوعی را به عنوان اولین تجربه خود انتخاب کرده است باید تبریک گفت و به بازیگران آن به خاطر بازیهای روان و واقعی و تأثیرگذار.

وی ادامه داد: در طول نمایش بارها خودت را جای آمنه می‌گذاری و با او می‌سوزی و می‌سازی و از این که به درستی نمی‌توانی جای او باشی بارها اشکهایت سرازیر می‌شود و بعد هم با یادآوری آن بارها خواب از چشمانت ربوده می‌شود.

ملاوردی در این یادداشت تصریح کرد: ارزش کار آمنه بعد از تماشای این نمایش بیشتر خود را نشان می‌دهد و اینکه به جای انتقام از کسی که جوانی و زیبایی و آینده او را فدای خودخواهی خود کرده است عفو را انتخاب می کند. در حین نمایش بارها از خود می‌پرسی اگر جای او بودی بر سر دو راهی عفو یا انتقام کدامیک را برمی‌گزیدی؟

وی ادامه داد: اما دریغ و درد که این جنایت نه اولین و نه آخرین مورد است و بعد از آمنه بارها قربانیان دیگری گرفته است. دیشب در همین برنامه سه نفر دیگر از قربانیان اسیدپاشی، خانم‌ها معصومه عطایی و زیور پروین و همچنین آقای محسن مرتضوی حضور داشتند که خواسته‌ها و درد دل‌های خود را با جمع در میان گذاشتند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در ماه‌های اخیر معاونت اقداماتی را در این زمینه به انجام رسانده است: تقاضای تشدید مجازات مرتکبان، دیدار با برخی از قربانیان و پیگیری امور درمانی و... آنان، بررسی راه‌اندازی انجمن حمایتی و تأسیس صندوق حمایتی.امید است با زبان هنر در آگاهی‌دهی به جامعه و بازدارندگی از تکرار این گونه اعمال غیرانسانی قدمهای محکمی برداشته شود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین