|
|
امروز: چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۵۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با تدابیر تیم مذاکره کننده هسته ای و حمایت های رهبر معظم انقلاب توانستیم در بحث مذاکرات به آنچه که هدف گذاری کرده بودیم دست یابیم و هرآنچه که مورد توجه بود، حفظ شد.
به نقل از سفارت ایران در مجارستان، 'یانوش لاتورسایی' روز جمعه در دیدار با محمدرضا مرشدزاده سفیر ایران در محل پارلمان مجارستان، همچنین با اشاره به سفر پارسالش به ایران آن را اقدامی مثبت برای گسترش همکاری های دو جانبه برشمرد و تاکید کرد که مایه مباهات است که کشورش به هیچ وجه زیر هیچ توافق ضد ایرانی را امضا نکرده است.

لاتورسایی پاییز پارسال به دعوت حجت الاسلام ابوترابی فرد معاون رئیس مجلس شورای اسلامی در صدر یک هیات سیاسی و اقتصادی به ایران سفر کرد.

وی در آن سفر ضمن دیدار با مقامات اقتصادی و سیاسی کشورمان به چند استان ایران نیز سفر داشت.

معاون رئیس پارلمان مجارستان همچنین با اشاره به سفر 'پیتر سیارتو' وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان به ایران در اردیبهشت ماه امسال و نتایج آن بر گسترش همکاری های سیاسی و اقتصادی میان دو کشور؛ بر توسعه و تعمیق همکاری های ایران و مجارستان در زمینه های مختلف از جمله همکاری های پارلمانی تاکید کرد.

محمد رضا مرشدزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوداپست نیز در این ملاقات ضمن تشریح نتایج مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در وین و تاکید بر پایبندی ایران به این توافق گفت: اگر طرف های مقابل از زیادی خواهی دست برداشته به موارد توافق شده پایبند باشند، بزودی شاهد اجرای اصول موافقت نامه هسته ای خواهیم بود که نتایج مثبتی بر افزایش همکاری های ایران و کشورهای جهان خواهد داشت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان با تاکید بر اهمیت سفر هیات های پارلمانی از جمله سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و مجارستان و سفر معاون رئیس مجلس شورای اسلامی به بوداپست و ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت های افراطی و تروریستی در منطقه خاورمیانه بر لزوم تلاش جهانی برای حل و فصل معضل تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد.

در این ملاقات در باره شرایط خاورمیانه، از جمله بحران سوریه، بی ثباتی در برخی از کشورهای منطقه و بمباران مردم مظلوم و بی دفاع یمن نیز گفت و گو و تبادل نظر شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین