|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۵۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
'زیگمار گابریل' قائم مقام صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان گفت: می خواستم سپاس خود را از ایران برای رسیدن به توافق تاریخی هسته ای با گروه 1+5 با سفر به تهران ابراز کنم.
از برلین، گابریل در نشستی خبری اظهار داشت: با آنکه اختلاف های سیاسی میان ایران و آلمان در بعضی زمینه ها مانند اسرائیل (رژیم صهیونیستی) وجود دارد اما دو کشور از چندین دهه قبل روابط دوستانه ای داشته اند.

وی تاکید کرد: هدف اولیه از این سفر سه روزه گسترش ارتباطات بوده است و 'این امر اقدامی منطقی' است.

گابریل با اشاره به این که 'می خواستم سپاس خود را از ایران برای رسیدن به توافقی تاریخی و راهکاری صلح آمیز با سفر به تهران نشان دهم'، گفت: منطقی نیست که بعد از رسیدن به راهکاری صلح آمیز در مناقشه هسته ای ایران قراردادهای تجاری را با این کشور رد کنیم؛ یکی از وظایف من به عنوان وزیر اقتصاد آلمان توسعه منافع بازرگانی است.

زیگمار گابریل به همراه هیاتی 60 نفر متشکل از دست اندرکاران امور اقتصادی - تجاری و جمعی از مقامات سیاسی آلمان روز یکشنبه (28 تیر) برای گسترش روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی و به دعوت بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران وارد تهران شد.

وی با شماری از مقامات ایرانی از جمله حسن روحانی رییس جمهوری، علی لاریجانی رییس مجلس، حمید چیت چیان وزیر نیرو و محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و گفت وگو کرد.

گابریل و هیت همراه وی روز سه شنبه (30 تیر) نیز به اصفهان سفر و از بناهای تاریخی این شهر از جمله مجموعه تاریخی میدان نقش جهان و کاخ موزه چهلستون دیدن کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین