|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۸
کد خبر: ۵۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
همیشه در روزهای مثبت و منفی بورس، نوسان وجود دارد که البته از مزیت‌های بازار سرمایه است و نباید به این اتفاق به دید منفی نگاه کرد.
هشی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص روند فعلی بازار سرمایه بیان کرد: نگاهی به گذشته معاملات در بورس نشان می‌دهد طی چند سال پیش شاخص بورس از کانال 10 و 20 هزار واحد به عدد 70 هزار واحد در این روزها رسیده است، بدون این که اتفاق خاص و رو به رشدی در اقتصاد کشور بیفتد، و دلیل این امر را می‌توان به حضور سهام‌داران ناآگاه که عملکرد آنها موجب ایجاد هیجان در بورس می‌شود جستجو کرد.

وی در این باره ادامه داد: همیشه در روزهای مثبت و منفی بورس، نوسان وجود دارد که البته از مزیت‌های بازار سرمایه است و نباید به این اتفاق به دید منفی نگاه کرد.

کارشناس بازار سرمایه در توضیح علت ریزش بورس در روزهای اخبر اظهار داشت: همچنین در چند سال گذشته در بازار سرمایه کشور سهم‌هایی به قیمت چند ده هزار تومان معامله می شد اما در حال حاضر سهام زیر 100 تومان نیز در بازار وجود دارد و این در حالی است که قیمت کالا و محصولات در کشور در این مدت چندین برابر افزایش داشته است؛ بنابراین نمی توان منطق خاصی را برای توجیه افت و خیزهای بورس عنوان کرد.

هشی با اشاره به حضور عوامل نوسان گیر در بازار تصریح کرد: نوسان‌گیری در بورس به تخصص بالایی نیاز دارد و معمولا حقوقی‌ها و شرکت‌های بزرگ که منابع مالی زیادی دارند اقدام به این کار می‌کنند و بر این اساس امکان رقابت و نوسان‌گیری برای سهامداران خرد برای رقابت با آنها وجود ندارد؛ بنابراین نباید به معاملات نگاهی کوتاه مدت داشت.

وی با توضیح این که صنایعی چون بانک‌ها، خودرویی‌ها، حمل و نقلی‌ها و پتروشیمی‌ها از رفع تحریم‌ها بیشترین بازده را نصیب سرمایه‌گذاران خود می‌کنند، گفت: کسانی که با اطلاعات کافی و هدف مشخص در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند در بلندمدت سود خوبی را در بازار سرمایه نصیب خود خواهند کرد.

هشی در پایان خاطر نشان کرد: با دید بلندمدت و با آگاهی و اطلاع لازم سبدی از سهام را در بورس خریداری کنند و نگاه بلندمدت به بازار و سرمایه‌گذاری خود داشته باشند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین