|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
فضا پیمای سایوز که مدت ها است از آن برای حمل و نقل فضانوردان استفادهمی شود صبح امروز به همراخ مسافرات خود پرواز را آغاز کرد و ناسا در اینستاگرام خود عکسی از آن را به اشتراک گذاشت.
فضاپیمای سایوز پرکارترین، پراستفاده ‌ترین و پرعمرترین فضاپیمای سرنشین‌دار جهان است که در اوایل دهه شصت میلادی توسط سرگئی کارالیوف و با هدف سفر انسان به ماه طراحی شد و پس از پایان مسابقه فضایی که برای رسیدن به ماهبر گزار شد، سایوز برای حمل فضانوردان شوروی سابق و سایر کشورها به ایستگاه‌های فضایی سالیوت و آلماز مورد استفاده قرار گرفت.


عکس اینستاگرامی ناسا از فضاپیما سایوز

در سال ۱۹۷۵ میلادی در طی پروژه آزمایشی آپولواین فضا پیما نقش مهمی داشت و پس از آن سایوز وسیله اصلی برای رفت‌و آمد به ایستگاه فضایی میر بود و امروزه، گونه‌های جدید فضاپیمای سایوز برای فرستادن فضانوردان به مدار زمین و ایستگاه فضایی بین‌المللی مورد استفاده است .

امروز از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان موشک سایوز TMA-17M به فضا پرتاب شد که در آن مسافرانی همچون فرمانده اولگ از آژانس فضایی فدرال روسیه، لیندگرن مهندس پرواز از ناسا و مهندس پرواز کیمیا از آژانس اکتشاف فضای ژاپن حضور داشتند.

این پرواز 6 ساعته یک ماموریت 5 ماهه دارد که از لحظه پرتاب آغاز شده است.


عکس اینستاگرامی ناسا از فضاپیما سایوز


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین