|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۵۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار تا پایان دولت یازدهم به اینترنت مجهز می شوند.
محمود واعظی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری لرستان در ارتباط با سرعت اینترنت در کشور اظهار داشت:آنچه مربوط به وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات است انجام شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد و شرکتها و اپراتورهای هرچه پهنای باند درخواست کنند به آنها واگذار می شود.

وی با تاکید بر اینکه این شرکتها باید در رویه خود تغییر ایجاد کنند تصریح کرد: در برخی موارد به دلیل کسب سود بیشتر، تعداد افرادی که باید از یک پهنای باند استفاده کنند بیش از حد استاندارد بوده که این امر موجب کندی سرعت اینترنت می شود.

وی اظهار داشت: سازمان تعزیرات باید در این راستا نظارت بیشتری داشته باشند تا به مردم و کاربران اینترنتی کم فروشی نشود.



*یکهزار و 100 میلیارد ریال در حوزه آی سی تی لرستان سرمایه گذاری شد



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به اینکه لرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی جز اولویت های نخست این وزارتخانه است گفت: طی 10 ماه گذشته بخش های دولتی و خصوصی یکهزار و 100 میلیارد ریال در حوزه آی سی تی استان سرمایه گذاری کرده اند و این روند در سال 94 نیز ادامه می یابد.

واعظی با اشاره به افزایش دو تا 2/5 برابری خدمات ارتباطی و اینترنتی دولت یازدهم نسبت به مجموع سالهای گذشته افزود: سال گذشته اینترنت به 353 روستای کشور واگذار شد و امسال نیز 755 روستا به اینترنت مجهز می شوند.



* جمع بندی مذاکرات هسته ای / توفیق ملی در راستای افزایش انسجام داخلی



واعظی همچنین با اشاره به موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: این موفقیت یک توفیق ملی و متعلق به همه مردم، نظام و رهبری است.

وی ادامه داد: جمع بندی مذاکرات هستهی باید انسجام داخلی و وحدت کشور را بیشتر کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی برداشت های اشتباهی از این جمع بندی دارند و به گمان آنهااین موفقیت تنها توفیق دولت بوده و از این رو با آن مخالفت می کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت و نظام با هدایت و حمایت رهبری پیش رفته و موفقیت مذاکرات در شرایطی است که حکومت کشورهایی که قطعنامه های ذیل فصل 7 را گرفته اند تسلیم و عوض شده است.

واعظی افزود: امروز برخی نه تنها این موفقیت را غرور ملی نمی دانند بلکه اقلیتی از افراد نیز گمان می کنند این توفیق متعلق به یک جناح و جریان است.

وی گفت: بدون شک خط قرمز در مسایل هسته ای، تحقیق و توسعه و غنی سازی حفظ شده و هر کجا که از مسیر خارج شویم مردم آگاه و با بصیرت هستند.

وی ادامه داد: برنامه ششم توسعه با توجه به نتیجه مثبت مذاکرات، به گونه ای تدوین می شود که کشور در راستای اقتصاد وتوسعه جهش داشته باشد.



* انعقاد تفاهم نامه 44هزار میلیارد ریالی با بخش خصوصی در لرستان



استاندار لرستان گفت: 44 هزار و 280 میلیارد ریال تفاهم نامه همکاری با بخش خصوصی برای حضور و فعالیت در استان منعقد شده است.



به گزارش خبرنگار ایرنا هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان لرستان افزود: سال گذشته همایش های مختلفی به منظور معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان با بخش خصوصی برگزار و در این راستا 33 تفاهم نامه همکاری به ارزش بیش از 44 هزار میلیارد ریال منعقد شد.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه ها به دستگاهها ابلاغ می شود و انتظار می رود با همکاری همه مدیران، بخش قابل توجهی از این تفاهم نامه ها عملیاتی شود.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهوری مبنی بر رونق اقتصادی در سال 94 گفت: 700 طرح راکد به ارزش 36 هزار تا 40 هزار میلیارد ریال در لرستان وجود داشت که بخشی از این طرح ها طی دو سال اخیر احیا شده است.

بازوند به تشکیل کارگروه احیا ظرفیت های راکد استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 532 طرح نیمه تمام به ارزش 13 هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: 74 طرح اقتصادی و تولیدی استان به دلیل مشکلات مالی در تملک بانکها قرار گرفته که با توجه به اختیارات ناچیز استانی کار تعیین تکلیف این واحدها تاکنون به طور کامل انجام نشده است.

وی آغاز عملیات اجرایی کارخانه لاستیک سازی خرم آباد، ذوب آهن رومشکان، پتروشیمی کوهدشت و فولاد ازنا را از اقدامات انجام شده برشمرد و اظهار داشت: استانداران و مدیران استانی در حوزه اقتصادی اختیاری ندارند و چنانچه مصمم به رونق اقتصادی هستند باید در این مورد بازنگری شود.

استاندار لرستان همچنین گفت: چنانچه برخی اختیارات از جمله اختیارات بیمه ای به استان واگذار شود دست کم پنج هزار شغل در این حوزه ایجاد خواهد شد.

بازوند اضافه کرد: از مجموع 420 هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی کشور تنها 14 درصد در استانها تعیین تکلیف می شود که این میزان با توجه به الزاماتی که بعدها از جانب مجلس به آن الصاق می شود ناچیز است.

وی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست با توجه به اینکه فعالیت هلدینگهای آی تی در لرستان مغفول مانده به این مهم توجه بیشتری اعمال شود.

وی همچنین گفت: تغییر و جابجایی فیبر نوری در مسیر طرح های عمرانی استان از 20 روز تا شش ماه به طول می انجامد که این امر موجب کندی روند اجرای طرح ها شده و باید برای آن چاره اندیشی شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین