|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
معاون طرح و توسعه و فناوریهای نوین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه فیبر نوری از آغاز دولت یازدهم 51 هزار کیلومتر بوده که این میزان در حال حاضر به 56 هزار و 500 کیلومتر افزایش یافته است.
مهدی کریمی نیسیانی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری لرستان افزود: همشچنین ، میزان اجرا و برنامه توسعه ظرفیت شبکه انتقال نوری (ای وان - E1) که از ابتدای دولت 450 هزار ای وان بوده بیش از 2.5 برابر افزایش یافته و به یک میلیون و 300 هزار ای وان افزایش یافته که تلاش می شود تا پایان امسال به چهار میلیون ای وان افزایش یابد.

وی ادامه داد: شبکه داخلی آی پی (IP) کشور نیز از حدود 620 گیگابیت بر ثانیه به دو هزار و 400 افزایش یافته که این مهم بیانگر رشد 284 درصد بوده که در هدفگذاری سال 94، ارتقا این شبکه به چهار هزار گیگابیت بر ثانیه در دستور کار است.

وی اضافه کرد: همچنین درصد سهم ترافیک خارجی از کل ترافیک کشور از 10 درصد به 40 درصد رسیده و معادل 300 درصد رشد داشته و تلاش می شود تا پایان دولت به بیش از 80 درصد افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت کنونی لرستان گفت: این استان نقش واسط و متعادل کننده ترافیک را دارد و رسیدگی به نیازهای استان در اولویت است.

کریمی نیسیانی گفت: برای ارائه بهینه و مطلوب اپراتور نسل سوم در استان 320 کیلومتر فیبر نوری طی دولت یازدهم در استان اجرا شده و انتظار می رود 100 کیلومتر دیگر نیز اجرا شود.

وی طول فیبر نوری در استان را یکهزار و 353 کیلومتر عنوان کرد و افزود: ظرفیت شبکه انتقال نوری (ای وان - E1) استان هم اکنون پنج هزار و 875 ای وان بوده که پیش بینی می شود تا پایان سال 95 به 223 هزار و 781 ای وان ارتقا یابد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین