|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۸
جدال هشت ساعته 140 آتش نشان با آتش
کد خبر: ۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
یک انبار بزرگ نگهداری از کالا در نخستین دقایق بامداد امروز دچار حریق گسترده شد.
سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره گفت: وقوع حریق گسترده در یک انبار 2500 متری نگهداری از کالا و اجناس مختلف در ساعت 6 دقیقه بامداد امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد و در مرحله اول آتش نشانان سه ایستگاه به محل حادثه واقع در جاده دماوند بعد از سه راهی تهرانپارس اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور آتش نشانان سه ایستگاه در محل حادثه اظهار کرد: آتش نشانان پس از رویت شدت و گستردگی حادثه درخواست ایستگاه کمکی کردند که بلافاصله پنج ایستگاه دیگر نیز به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع هشت ایستگاه آتش نشانی به همراه 10 تانکر آب، 9 دستگاه خودروی فوماتیک، دو دستگاه خودروی تنفسی و ... در محل حاضر بودند ، گفت: محل حادثه یک انبار 2500 متری نگهداری از اجناس مختلف بود که کاملا شعله ور شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در این انبار که دارای بخشهای مختلفی بود ، اجناس متفاوتی از مواد غذایی گرفته تا مواد شوینده و اسپری قرار داشت به ایسنا گفت: در این حادثه انفجار قوطی‌های اسپری سختی کار آتش نشانان در اطفای حریق را دو چندان کرده بود.

وی با اشاره به عملیات همزمان آتش نشانان از چند جهت برای مهار و اطفای حریق خاطر نشان کرد: سرانجام پس از ساعت‌ها آتش نشانان موفق به اطفای حریق شدند.

ملکی با بیان اینکه عملیات لکه گیری در این محل همچنان ادامه دارد، گفت: در مجموع بیش از 140 آتش نشان و 50 خودرو قریب به هشت ساعت عملیات در این محل داشته‌اند که در حال حاضر تنها آتش نشانان چند ایستگاه مشغول عملیات لکه گیری هستند.

وی با بیان اینکه این حادثه خسارت و تلفات جانی نداشت به ایسنا گفت: تنها دو آتش نشان در جریان این حریق دچار آسیب دیدگی شدند که اقدامات درمانی لازم درباره آنان انجام شد.

ملکی میزان خسارت ناشی از این حریق را گسترده ارزیابی کرد و افزود: پس از اتمام عملیات لکه گیری کارشناسان سازمان آتش نشانی تحقیقات خود برای بررسی علت حادثه را آغاز خواهند کرد.

حریق گسترده انبار 2500 متری در تهرانپارس

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین